Ik vind die GPS ook niet heel belangrijk hoor, maar soms wel handig en leuk dat 't erop zit....ik laat 'm altijd aan staan omdat ik zeker weet dat ik 'm vergeet aan te zetten als ik 'm wel aan wil hebben.
Klopt dat die accu's heel duur zijn en ik heb toen ik net de A55 had een accu van een ander merk geprobeerd, wat ook goed aangeschreven staat, maar 't rare is dat de A55 dat eerst wel pikte en na een aantal dagen niet meer.
Ze hadden op dat moment geen orginele Sony accu's meer bij Kamera-expres en ik had toen echt 2 accu's nodig, omdat we ergens heen gingen wat ik nogal belangrijk vond volgens mij....dus toen nog 1 erbij gekocht en later die imitatie omgeruild met bijbetaling bij Kamera-expres, dus vandaar nu 3 accu's.
Nu blijkt dus ook dat je er eigenlijk ook gewoon 3 nodig hebt.
Ik weet niet wat je budget is natuurlijk, maar ik zou voor een Canon toch minimaal uitkijken naar een 550D, die zijn nog redelijk recent.
Als je 't wat hoger zoekt[kwa prijs geloof ik gelijk een heel stuk hoger

] dan kom je bij een 7D of zo uit.....dat zou momenteel mijn persoonlijke keuze bij Canon zijn, omdat dat een camera is die meer geschikt is voor actie-foto's als ik 't een beetje goed gevolgd heb.