60D
50mm
geen flits
diafrgama 1.8
ISO 100

Frans schreef:het is handig als je wat meer vertelt over het hoe en waarom van deze foto en waar je graag tips over wil.
ik neem aan dat dit onder wat je productfotografie noemde valt.
voor mijn gevoel is de foto te romantisch voor een reclamefolder
van de andere kant loop ik ook niet direct naar de winkel door deze foto om het product te kopen.
A van der Salm schreef:Sorry dit is hem niet voor mij. Heb het idee dat de foto scherpte mist. Ook zijn sommige letters op de fles onleesbaar. De inkadering is wat te krap aan de bovenkant. En kwa belichting had ik gekozen voor minimaal een softbox met een reflectiescherm. Zodanig dat de contouren van de fles aan de zijkanten een beetje oplichten.. (Een kleinbeetje tangverlichting)
Maar hee, dit is mijn mening natuurlijk...

Frans schreef:je mag gerust je zeggen hoor.
zou de camera in de portretstand hebben gebruikt.
witte achtergrond en voor het licht een raam op het noorden hebben gebruikt met een reflectiescherm voor wat variatie in het licht.
verder zou ik de foto wat extra verscherpt hebben.
een reflectiescherm kan ook een wit stuk papier zijn, plaatje tempex, karton met verfrommeld en weer vlak gestreken zilverpapier er op.

Dinel schreef:Ik zal even uitlegje geven. Mijn eerste bedoeling was een fles wijn met een wijnglas ernaast te fotograferen.
heidelroosje schreef:Dinel schreef:Ik zal even uitlegje geven. Mijn eerste bedoeling was een fles wijn met een wijnglas ernaast te fotograferen.
Jij mag de wijn niet eens aanraken!!
Je bent veertien!!![]()
Goed dus dat je de olijfoliefles hebt gekozen..![]()
Ik denk inderdaad dat een witte achtergrond met meer licht, de fles beter uit de wol zou komen..
Misschien zelfde fles, toch die witte setting proberen met nu daglicht (omdat je geen box hebt of iets, is het handig deze zelf te fabriceren)
Ik vind de kadering krap, en het licht niet mooi voor productfotografie..