Hele mooie kleuren en die structuren achter de spin vind ik ook fraai. Ontzettend jammer dat hij niet goed scherp is. Hangt 'ie er nog? Dan gauw opnieuw proberen.
belangrijkste voor jezelf is te weten waar de onscherpte vandaan komt zodat je die in de toekomst kunt vermijden. daarna kan die in het cilindrisch archief.
De exif staat gewoon in de foto: 1/200 second ƒ/5.6 ISO = 1600 55 mm
Kennelijk was er weinig licht, anders had een kleiner diafragma misschien kunnen helpen. Maar misschien is het gewoon bewegingsonscherpte? Of niet goed scherpgesteld?
Ja sorry maar ik heb echt geen idee hoe ik de exif kan zien.. Dus hoe? Bewegingsonscherpte lijkt me sterk met 1/200 en 55mm... Delen van de poten zijn wel scherp dus ik denk dat het gewoon te groot diafragma is.
Deva schreef:Hele mooie kleuren en die structuren achter de spin vind ik ook fraai. Ontzettend jammer dat hij niet goed scherp is. Hangt 'ie er nog? Dan gauw opnieuw proberen.
Ik weet niet wat er fout is gegaan, maar de foto was weg van Phototbucket. Hij staat er nu weer.....
Bedankt voor de reacties!! Daar kan ik wel wat mee.
Er stond een beetje wind en ik schoot deze foto met de losse hand. En als je dan een spin van nog geen halve centimeter wil fotograferen, is dat best moeilijk voor een amateurtje.
Toch maar statief aanschaffen en nog wat meer spelen met diafragma? Hebben jullie nog meer tips om het onderwerp op de foto scherper te krijgen?