Mooie serie als kennismaker, niet echt een serie, maar een overzicht van je werk
Technisch heb ik niks meer dan lof, zien er allemaal goed belicht/verlicht/scherp uit. Artistiek komen we al snel aan op het gebied van smaak.
De eerste is dan voor mij een echte topper, heel sfeerrijk verlicht, waardoor je een levendige plaat met schaduwwerking hebt weten te maken. Een sterke compositie in samenhang met een sterke houding model. Vindt het een erg sterk idee om die schouder zo krachtig in beeld te laten komen. Lijkt alsof ze vooruitspringt of hangt, zoals een boegbeeld aan een schip van vroeger (sorry voor de rare kronkel, heb ik nu eenmaal). Deze dame straalt kracht uit. Omzetting naar deze kleurtonen geeft hem iets broererigs.
Tweede is een nette plaat, niks mis mee, maar mist de kracht en de sfeer van de eerste. Model maakt hier minder indruk op mij.
Derde vindt ik een sterke, speels standpunt en gekantelt beeld. Heel fijn het licht laten vallen op model, en de grill van de wagen. Groothoekvertekening spreekt mij hier aan.