Ik ga binnen kort een festival bezoeken en ben benieuwd wat de beste instellingen zijn voor de mooiste foto's. Ik gebruik een olympus 590UZ
Ik ben nog een klein beetje een leek. Dus hulp is gewenst.
Vorige maand ook foto's gemaakt maar de meesten zijn iet was bewogen. De andere helft was oke.
Ik kan niet zeggen hoe je je camera in moet stellen, want dat is afhankelijk van de hoeveelheid licht hoeveel je kan doen. Als het bijvoorbeeld heel bewolkt is dan is het lastiger dan met zon omdat je dan veel ruimer kunt zijn.
Weet je wel wat de iso, sluitertijd en het diafragma inhoud?
Probeer altijd een lage iso, maar dit kan niet altijd, dan maar een wat hogere iso zodat je de sluitertijd wat omhoog kan doen. Het diafragma wat kleiner proberen te doen, dus hoog getal zodat je meer scherp hebt, behalve als je bijvoorbeeld alleen een zanger oid scherp wilt hebben kun je wel een groter diafragma kiezen.
Meestal weinig licht op festivals, dus de iso zo hoog mogelijk dat voor jou nog acceptabel is qua ruis, en zo min mogelijk inzoomen, hoe meer je zoomt hoe sneller je sluitertijd moet zijn, en met weinige licht aanwezig heb je daar vaak geen ruimte voor
Heb nog even een vraagje. Ik heb allemaal verschillende programma's op mijn camera. Welke is voor wat en welke kan ik het beste gebruiken op een festival?
De volgende programma's gaat het op
auto
p
a
s
m
my
scn
auto is automatisch alle instellingen, a voorkeuze diafragma, s voorkeuze sluitertijd, m manueel alles zelf instellen. My en scn zou ik niet weten voor je camera