De kleur van een RAW IR 'negatief' is magenta rood. Middels kanaal mixer haal je de valse kleuren terug. Met IR werk je feitelijk met niet zichtbaar licht en in mijn ogen moet je dat juist uitbuiten. Met het kleur gebeuren moet ik nog heel veel leren ik heb het in de bijna 3 jaar dat ik het redelijk intensief beoefen altijd nog naar zwart wit omgezet. IR beoefen je het beste in de zomer op het heetst van de dag. Zwart witte IR beelden bevatten veel meer diepte dan de conventionele. Het ziet er echt anders uit.
Ik vind de foto op zich erg mooi en geslaag, persoonlijk vind ik alleen de bewerking niet mooi. Het is wel heel apart om te zien, maar niet mijn smaak.
Kwestie van smaak dit, ook niet mijn ding eerlijk gezegd Vind met name het kleurverschil van de boom en de achtergrond niet zo mooi... Het is net alsof de boom van een andere wereld komt
De zw/w heeft het tot de weektentoonstelling geschopt op de grote internationale Sony/Minolta site. Die is ruim 2x zo groot als PD. Klik je de weekfoto aan dan krijg je de overige genomineerden ook te zien. Tot in lengte van dagen. Dat is een stimulans.