Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom

Plaats reactie
Greengrass
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Beste mensen.

Sinds kort is mij bekend geworden dat Corel een tegenhanger van Lightroom op de markt heeft gebracht in de vorm van Aftershot Pro. Nu kan het zijn dat dat menigeen al langer bekend was maar ik weet het nu pas.

Aangezien ik een tevreden gebruiker ben van Corel zou ik het fijn vinden een mooi compleet aansluitend fotobewerkingspakket te hebben.
Ik ben bekend met Adobe Lightroom maar daar ontbreekt natuurlijk de interactie met Corel zoals men dat tusen Lightroom en Adobe Elements of CS5 zou hebben.

Ik wilde vragen of diegenen die het programma al in gebruik hebben de ervaringen en bevindingen hier willen delen, ook hoe het programma naar persoonlijke beleving de vergelijking met Lightroom doorstaat.

Ik dank u zeer.
Groeten, Johannes.
Omhoog Profiel Foto's
EOSKOP
Lid
Lid

Re: Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom

Bericht Geplaatst:

Hallo Johannes.

Ik heb het beide in gebruik mijn voorkeur gaat uit naar Lightroom dat ondersteund
wel alle RAW bestanden en Corel niet . zo werk ik met Adobe DNG en dat gaat niet in CorelAftershot Pro
maar het vreemde is dat Paintshop Pro 5X dat wel kan ik heb dal kenbaar gemaakt bij Corel, hun reactie was dan doe je dat toch in Paintshop maar daar zijn de mogelijk heden beperkt is uiteindelijk geen RAW bewerker.

Groet Johan
Omhoog Profiel Foto's
Greengrass
Lid
Lid

Re: Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom

Bericht Geplaatst:

EOSKOP schreef:hun reactie was dan doe je dat toch in Paintshop
Erg klantvriendelijke en professionele reactie van Corel moet ik dan wel zeggen...
Omhoog Profiel Foto's
Greengrass
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Nou, na dit zo gelezen te hebben denk ik dat ik mijn keuze maar laat vallen op LR4. Mijn echtgenote had aftershot als demo geinstalleerd en is veel vlugger in het oppikken van gebruikshandelingen dan ik zelf. (vandaar ook mijn vraag hier.)

Foto's trillen als je ze bewerkt, het is geen stabiel programma en zoals hierboven aangegeven, geen DNG bewerking mogelijk.
De layout ziet er wel goed uit en de kenmerkende gebruiksvriendelijkheid van Corel is ook aanwezig, maar deze nieuwe innovatie van Corel heeft nog te veel kinderziektes.

Ik dank u allen.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Software”