Dit meisje keek vol bewondering in de etalage,meer naar zichzelf als naar de kleding volgens mij,jammergenoeg draaide ze net haar hoofd om...

Gemak en ongemak...

Een twee drie....

Dankje Deva....Nu je dat zo schrijft zie ik ook dat hij iets scheef staat,als ik dat nu wil veranderen,hoe moet ik dat doen,want ik mag geloof niet de originele foto bijwerken.....Plaats ik hem dan gewoon als een nieuwe reactie??Deva schreef:Wat goed gezien zeg, echt top! Ik vind de tweede erg mooi en leuk, die foto is wat rustiger dan de anderen. Misschien dat stukje 'jas aan paal' links in de etalage nog weghalen?
Verontschuldigingen voor je taalgebruik zijn nergens voor nodig, er zijn genoeg mensen die wel in Nederland wonen en meer taalfouten maken... als we elkaar maar begrijpen en dat doen we.

Fijn dat je het ereven over hebt,ik heb nooit helemaal goed begrepen hoe het nu precies moet....Toen ik begon met fotograferen,maakte ik ze altijd in Jpeg,en bij de uploading van Imgur koos ik voor de size 640x480(message boards),maar aangezien hier de minimale plaatsingsgrootte 700 is koos ik voor 800x600(15-inch monitor) Aangezien ik nu in Raw fotografeer,kan ik dan via Lightroom de juiste maat beslissen zonder Imgur te gebruiken???Frans schreef:Leuke tak van fotografie met vooral in de eerste een mooi resultaat.
Ik bekeek het forum met een rss reader. zag toen maar een stukje van je foto"s.
Even op onderzoek geweest.
Je hebt de foto's ge upload bij imgur.com in een erg groote pixelverhouding. 1444 x 2488 pixels.
vraag me af of je daar een speciale bedoeling mee hebt.
900 pixels aan de langste zijde is genoeg voor hier.

Even kijken of ik het goed heb begrepen....Ik gebruik dus alleen Lightroom waar ik de juiste grootte beslis voordat ik de foto exporteer?? Hartelijk bedankt voor al deze informaties..Mendel schreef:► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels.
Daarmee verklein je ze zelf op je PC, en heb je de naverscherping in de hand.
Verkleining via script alhier is voor diegenen voor wie het teveel moeite is omdat te doen, maar levert altijd minder kwaliteit op als dan je het zelf met je bewerkingsprogramma doet

Het was meer geluk dan wijsheid Jo....oog heb ik dan wel een beetje,maar de techniek heb ik nog niet onder de knie,bij de Street.P is de techniek niet zo belangrijk,het belangrijkste is het verhaal wat eruit komt (volgens mij) Een beetje zelfkritiek is altijd goed,als het maar niet te veel wordJo schreef:Dat je oog voor dit soort situaties hebt, laat zien dat je wel prima raad weet met je camera!!!![]()
![]()
Leuk gespot!!! Wees niet te kritisch op jezelf, maar beleef plezier in je werk.
Een heel fijn uiteinde toegewenst en de allerbeste wensen voor 2013!!
Jo

Bedankt voor deze fijne reactie Peter,ik begrijp niet goed wat je met beeldrijm bedoelt,ik woon al zolang in Italië ,dat ik gewoon sommige woorden niet kenpetervaneekelen schreef:Hoi Harma, meteen maar even naar je foto's gekeken. Alledrie hebben ze wel wat: de eerste het meeste, wat mij betreft, mede met dan aan de etaleurIn de tweede vind ik de bewegingsonscherpte een sterk onderdeel, en bij de derde heb je heel goed gekeken en op tijd afgedrukt. In alledrie de foto's valt me op dat je veel beeldrijm laat zien, dat werkt altijd heel goed. Mooie verhalen!

Bedankt Frans...google spreekt natuurlijk alle talen,maar op dat moment had ik er niet aan gedacht..Ik ben blij weer een nieuw woord in de fotografie te hebben geleerd...En inderdaad zit er een beeldrijm in de foto's welke ik heb geplaatst,zoals Peter schreef,maar dat ontdek ik nu pas