zwarte zwaan

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
wilco
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

zwarte zwaan

Bericht Geplaatst:

Hoi

Vandaag een eindje op pad geweest en kwam deze twee zwanen tegen. Met gevaar voor eigen leven op de weg en in het gras gaan liggen om er zo laag en dicht mogelijk bij te komen. De foto's zijn gemaakt met de standaard kit lens 18-55 mm.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding

exif:
F5,6
iso 400
1/60 sec.

Wat kan er beter/anders?
bitte sei zärtlich... :blush

Gr Wilco
Henry
Lid
Lid

Re: zwarte zwaan

Bericht Geplaatst:

Nette foto's :)
Nrs 1 en 3 zijn voor mijn de mooiste van deze serie. Goed opnamestandpunt (nr 1) en leuk beeld (nr 3).
Wat kan beter... Nrs 4 en 6 iets donkerder maken (extra contrast?), want de zwarte zwanen lijken hier wel bruine zwanen :)
Nr 7 is iets te licht op het water en de grond.
pafeme
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

allereerst wil ik opmerking dat ik het knap vind hoe je ze erop hebt staan. Toch mis ik hier en daar wel wat scherpte. Wat betreft de kleuren sluit ik me aan bij bovenstaande commentaar. Foto 4 en 6 hebben een heel afwijkende kleur.
Tip voor een volgende keer, probeer het onderwerp iets minder centraal te zetten ;)
Foto 4 heeft (ondanks het bruin) mijn voorkeur.
wilco
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Hoi

Dank voor de milde reactie. Foto 4 en 6 heb ik warmer gemaakt met picasa verder heb ik niets bewerkt omdat ik nog noob ben met ps en gebruik eigenlijk alleen de ''auto'' functie. Ik gebruik BDsizer voor het verleinen mischien verliezen ze daar iet wat scherpte..
Ik blijf volhouden!

mooie dag vandaag 10 cm sneeuw :jump
gr Wilco
wilco
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ayla schreef:Opzich nette compo's maar het lijkt ook dat je bij de eerste foto's geflitst hebt?! Dat kun je beter dan niet doen, gaan de mooie sfeer verloren. Voor de rest ga ik met de andere mee qua commentaar.

Hoi
Ayla, de flits is bij alle foto's afgegaan ;) Het kan zijn dat bij foto 1 de ik de flitser (speedlite 430II) liggend had, bij de andere omhoog met bounce klep.

Dank voor de reactie..
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”