Bijna volwassen?

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
Jette
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bijna volwassen?

Bericht Geplaatst:

Begin december van vorig jaar kwam ik deze twee zwanen tegen. Ze lijken me uit een laat nest te komen aangezien hun verenpak nog niet volledig wit is geworden, en juist dat element; lente- vind ik mooi tegenover die winterse omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Omhoog Profiel Website Foto's
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Bijna volwassen?

Bericht Geplaatst:

Beetje sombere serie qua kleuren, bewuste keuze?!
Verder zit er erg veel ruis in je foto's :(
Als je de exif erbij zet kunnen we je wat gerichtere tips geven :)
Bas
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bijna volwassen?

Bericht Geplaatst:

+1 :)
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Ik ga ook mee met Gotchas en heb ook 't idee dat er wat scherpte ontbreekt. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De derde, alhoewel niet ragscherp heeft voor mij de beste opbouw, met de setting erachter in de bokeh, die het geheel voor mij meer compleet maakt dan de andere platen :)
fotofons
Lid
Lid
Contacteer:

Bijna volwassen?

Bericht Geplaatst:

voor mij 3 en 4 , super
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

wat somber en heel veel ruis , ook zouden ze iets scherper mogen ;) geef iets meer info bv. wat waren je instellingen. :dk
Jette
Lid
Lid
Contacteer:

Bijna volwassen?

Bericht Geplaatst:

Hoi allemaal, bedankt voor jullie eerlijke reacties. Exif data zal ik -zodra ik tijd heb- achterhalen via de originele foto's. Photobucket uploads nemen die data blijkbaar niet mee, en wanneer je dan ook nog eens een (kleine of grote) wijziging aanbrengt via Photobucket Edit dan is je oorspronkelijke bestandsnaam niet meer te achterhalen. Dat resulteert in goed moeten zoeken tussen een reeks van veel meer foto's van deze dag, niet erg nuttige tijdsbesteding dus... Wellicht heeft iemand hier een andere manier van werken voor, ik hoor het graag :)

Wat ik me kan herinneren qua instellingen van toen is dat ik met een 75-300mm lens een erg hoge sluitertijd heb gebruikt 1/600 - 1/1000. Ik heb bijna constant een hele hoge ISO-waarde (1600-6400 of auto) gehouden omdat dat makkelijker was om wat licht in beeld te krijgen. De foto´s heb ik in de ochtend gemaakt rond een uur of 10.00; de zon staat begin december dan nog erg laag en de bos/parkachtige omgeving met hoge bomen hield ook vrij veel warm zonlicht tegen. Vandaar de sombere kleuren (hoewel ik ze voor mijn gevoel wel best warm vind).

Het waren achteraf gezien echt niet de beste waarden die ik had kunnen gebruiken maar voor mij wel het makkelijkst hanteerbaar. Ik ben ook nog niet zo geoefend in het stilhouden van de camera en voor ik het weet had ik bewegende beelden die nog onscherper waren dan de foto's die ik nu heb geplaatst. Om het fotograferen mezelf toen niet onmogelijk te maken heb ik die instellingen gebruikt. Ik heb nog een hele hoop te leren dus :) Maar dat komt vast goed.

Mendel, bokeh is dat een scherpe voorgrond met heel onscherpe achtergrond? Mis je bij foto 3 juist niet de weerspiegeling van de zwaan? Dat had ik wel een beetje namelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”