Bank bij beek

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
vzfoto
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bank bij beek

Bericht Geplaatst:

afgelopen vrijdagmorgen rondje gereden om paar fototjes te maken van de rijp!
ben niet zo van weinig foto's posten ter beoordeling maar post nu de 2 allermooiste en later een update omdat die andere fotos afbreuk doen aan deze

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb niet veel ervaring met landschappen (ben eigenlijk alleen van de sneeuwfoto's ;)) maar opbouwende kritiek mag altijd ;)
André
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Bank bij beek

Bericht Geplaatst:

Mijn keus valt toch op foto twee, mooi het zonlicht op de bomen. Zon zelf had iets meer naar rechts gekund vmb. Jammer van het blauw in de linker benedenhoek :upc
vzfoto
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

André schreef:Mijn keus valt toch op foto twee, mooi het zonlicht op de bomen. Zon zelf had iets meer naar rechts gekund vmb. Jammer van het blauw in de linker benedenhoek :upc

dankje misschien dat ik hem thuis ff verander ;)
Vin1
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik vind het licht in foto 1 wel mooi, alleen de bank te aanwezig en in het verlengde van de bank staat een hek etc. Dat had ik ook liever niet gezien. Had liever die mooie bomen rij daar links in je foto goed in beeld gebracht met een mooie diepte er in. Bijv met het watertje er naast.

Foto 2 is beter. Maar de bomen afgesneden. Die had ik er liever op gehad. De zon wat te centraal. Verder weet ik niet goed waar ik naar moet kijken in de foto.

Ik hoop dat je er wat mee kunt?
vzfoto
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

bedankt, hierdoor kan ik iets kritischer kijken naar natuurfotografie ;)
Akira
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Wat ik in beide foto's mis is een sterke compositie. Compositie is toch wel een van de belangrijkste punten om een (landschaps)foto te laten slagen of niet.
In 1 heb je de horizon op 1/3 van boven, wat een goede keuze is, maar verder heb je in de foto niet echt fijne kijklijnen, dieptelijnen, herhalende elementen etc. Er is niet speciaal 1 ding dat een compositie maakt of breekt, maar in jouw foto mist gewoon iets, een evenwichtige indeling misschien. Het bankje zou kunnen fungeren als kijklijn, maar je blik eindigt dan vervolgens op het hek erachter.

De 2e lijkt een willekeurige snapshot van een groepje bomen / struiken. Dus de foto wekt de indruk dat er niet is nagedacht over hoe de elementen geplaatst zijn.
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Sluit me geheel aan bij het commentaar van Vincent!
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Jammer dat het loopbrugje in het verlengde van het bankje staat. Zou anders een hele mooie foto zijn geweest mede door het wijdse landschap achter dit bankje. Een beetje versgevallen sneeuw op het bankje kan ook verschrikkelijk mooi zijn :D
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”