Vanmiddag eindelijk eens de rust gevonden om de macrolens weer tevoorschijn te toveren. Was weer even wennen en uiteraard weer eigenwijs zonder statief Maar deze vind ik de moeite waard om met jullie te delen.
F2.8 1/500 90mm ISO500
En een met een vleugje minder blauw nav de opmerkingen
Een laatste poging, anders moet ik voor de herkansing
Hoor graag wat jullie ervan vinden
Laatst gewijzigd door Annemiek op 05 jun 2013 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Staat er scherp op. Met f2.8 zeer beperkte scherptediepte, maar deze ligt goed op kopje. Mooie opbouw en pose, twijfel een beetje over je witbalans, proeft voor mij iets te koel
Update geplaatst met iets minder blauw
En wat betreft het statief... zit altijd in dubio. Als ik hem mee heb, zit ie in de weg en als ik hem niet mee heb, dan had ik hem graag bij me gehad. Zal altijd een strijd blijven vrees ik
Inderdaad de update maakt niet echt veel verschil,ga het nog een keertje proberen en dan toch met de eenpoot .
Voor een onderwerp echt laag bij de grond is mijn fototas soms ook een vervanger
In eigen tuin wil ik een statief nog wel eens gebruiken als ik dauw op een bloem wil fotograferen maar ik ga er niet mee lopen slepen ... heel heel soms neem in gorillapod mee.
Fraaie foto. Naar mijn smaak had de scherptediepte wel iets groter mogen zijn.
Ik gebruik ook nooit een statief bij insectenfotografie. Ik overweeg wel een monopod aan te schaffen.
de update van Ron is net iets prettiger. Verder gewoon goed Het valt mij steeds weer op dat je een goede gevoelskijk het op de compo. Zou je iets mee moeten doen? Is fotograferen iets? > Kan je altijd lid worden van dat geweldige photodrome !