Hoe heet deze vlieg?
- Paula Loonen
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Citroenpendelzweefvlieg. (had even gegoogeld op soorten zweefvliegen).
- Jo
- Lid

- Geslacht: Man
Wat hard licht en het kopje lijkt me wat te donker.
Verder vind ik de plaat wat aan de gelige kant. Paula's determinatie zegt het al: Jouw geel is niet citroenachtig!
Scherpte is ok hoewel ik persoonlijk van iets meer dynamisch scherpteverloop houd..........
Jo
Verder vind ik de plaat wat aan de gelige kant. Paula's determinatie zegt het al: Jouw geel is niet citroenachtig!
Scherpte is ok hoewel ik persoonlijk van iets meer dynamisch scherpteverloop houd..........
Jo
- Paula Loonen
- Lid

- Contacteer:
Oww ik vergeet helemaal iets van de foto te zeggen. Ik vind hem ook wat aan de gelige kant over het geheel.
Misschien een beetje zakken en de vlieg vanuit een wat lager standpunt fotograferen. Dat geeft meestal wel een goed beeld van zo'n beestje.
De scherpte is goed vind ik
Misschien een beetje zakken en de vlieg vanuit een wat lager standpunt fotograferen. Dat geeft meestal wel een goed beeld van zo'n beestje.
De scherpte is goed vind ik
- miri@m
- Lid

Ik volg mijn voorgangers...
staat er lekker scherp op.
als je een nog lager standpunt aanneemt, dan voorkom je ook vaak de harde weerkaatsing lichten van de zon, op het blad in dit geval..
staat er lekker scherp op.
als je een nog lager standpunt aanneemt, dan voorkom je ook vaak de harde weerkaatsing lichten van de zon, op het blad in dit geval..
- Rob Olivier
- Lid

- Geslacht: Man
Hij heeft een zwarte middenstreep op de kop, dit maakt het volgens mij een Gewone Pendelvlieg. Deze streep ontbreekt namelijk bij de Citroenpendelvlieg.Paula Loonen schreef:Citroenpendelzweefvlieg. (had even gegoogeld op soorten zweefvliegen).
Een beetje hard licht maar verder een mooie scherpe foto.