Ijsvogel

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
Niels
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Ijsvogel

Bericht Geplaatst:

Hallo
Hier mijn eerste post, Ik mag graag naar de OVP gaan en dan bijzondere (of minder bijzondere) vogels op de plaat te zetten. Dit doe ik met een 70-200 F2.8 van Sigma en daarbij een converter 2x of 1.4x
De Ijsvogel zit daar best veel. Maar op niet al te veel plaatsen zijn geschikt om hem goed te plaatsen. Hier was een stokje gestoken bij een duiker (plaats waar water ondergronds van de ene naar de andere sloot gaat) zodat de vogel bij het hier zijnde wak kon vissen.
Helaas is deze plek druk bezocht geweest, waardoor de vogel met moeite kon vissen. Omdat ik niet de zelfde foto wilde als de rest, en ook niet mee wilde doen aan de verstoring, ben ik ergens anders onder mijn jas gaan zitten, en heb deze vogel van de andere kant genomen, er zit wat riet voor, maar eigenlijk vind ik dat dus wel mooi.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Henry
Lid
Lid

Re: Ijsvogel

Bericht Geplaatst:

Leuke foto's :up
Het riet in de eerste stoort mij niet; valt er mooi naast. In de tweede daarentegen zit er net 1 rietstengel voor... en dat vind ik wel een beetje jammer. Zijn desalnietemin twee leuke foto's geworden.
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Vind eerlijk gezegd de ijsvogel wat in het niet vallen bij de drukke achtergrond!
Persoonlijk ben ik ook niet zo weg van dat onscherpe en ietwat felverlichte riet op de voorgrond, maakt de foto mi erg druk...
momentum60
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mooie scherpe opnames van die vogeltjes die je steeds meer ziet...
Zou denk ik de opnames toch een beetje croppen zodat het accent meer op de vogeltjes ligt en de rietstengels niet zoveel afleiden...
Peter de Mooij
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik ga met Henry en Wendy mee
Niels
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank jullie voor de reacties.
Jammer dat het niet aanslaat, ik vind het persoonlijk juist mooi dat de omgeving duidelijk is!
Een Ijsvogel helemaal vrij op een stokje (zoals bij de poelruiter vaak wordt gezien) vind ik vaak wat minder, omdat deze vogels angstig zijn, en dus zitten ze vaak tussen het riet verscholen.

Ik denk dat ik dat in deze foto heb laten zien.
Maar goed soms kun je een foto erg mooi vinden en dan ben je de enige!

Idd zijn er steeds mee, ik geloof dat er afgelopen jaar 600 broedparen in NL zijn geweest. Veel hebben 1 tot 2 legsels gehad. ALs je aanneemt dat 1/3 weer doodgaat. Komen er volgend jaar 1200 vogels!
Maar helaas, de laatste jaren blijven veel ijsvogels achter in Nederland, ook dit jaar weer, maar met de lang bevroren sloten hebben ze weinig kunnen vissen!
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”