ik dacht simpel: bloeiende ficusboom. Maar kan hem niet vinden op inernet. In Spanje, boom ongeveer 5 meter hoog. Ik heb er maar EEN gezien met deze bloei. Weer iemand wat de juiste naam is. Alvast bedankt. groeten
1

2

3

1

2

3

van harte bedankt. Ik heb doorgezocht op de magnoliaboom en kwam uit bij de magnolia grandiflora. De nederlandse naam is beverboom. Bloeit overdadig in juli september met prachtige witte bloemen. Weer wat wijzer geworden.....Deva schreef:Ik heb gegoogeld op 'boom spanje rare grote vruchten' en kwam uit bij de vrucht van de magnoliaboom

En ik maar denken waar ken ik deze vrucht toch van... staat zo'n boom 5 meter van mijn voordeur vandaan :?herrias schreef:van harte bedankt. Ik heb doorgezocht op de magnoliaboom en kwam uit bij de magnolia grandiflora. De nederlandse naam is beverboom. Bloeit overdadig in juli september met prachtige witte bloemen. Weer wat wijzer geworden.....Deva schreef:Ik heb gegoogeld op 'boom spanje rare grote vruchten' en kwam uit bij de vrucht van de magnoliaboom

Grappig weet je in ieder geval hoe hij heet.frietjesMeksjoef schreef:En ik maar denken waar ken ik deze vrucht toch van... staat zo'n boom 5 meter van mijn voordeur vandaan :?herrias schreef:van harte bedankt. Ik heb doorgezocht op de magnoliaboom en kwam uit bij de magnolia grandiflora. De nederlandse naam is beverboom. Bloeit overdadig in juli september met prachtige witte bloemen. Weer wat wijzer geworden.....Deva schreef:Ik heb gegoogeld op 'boom spanje rare grote vruchten' en kwam uit bij de vrucht van de magnoliaboom