ficus ?

Heb je een onbekend beestje of plantje gespot, en zou je graag de naam willen weten dan kan je hier je foto's daarvan kwijt voor determinatie.
Forumregels
Plaats hier je foto's van dieren, insecten of planten waar je de naam van zoekt, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.
Plaats reactie
herrias
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

ficus ?

Bericht Geplaatst:

ik dacht simpel: bloeiende ficusboom. Maar kan hem niet vinden op inernet. In Spanje, boom ongeveer 5 meter hoog. Ik heb er maar EEN gezien met deze bloei. Weer iemand wat de juiste naam is. Alvast bedankt. groeten
1

Afbeelding

2

Afbeelding

3

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Tony
Lid
Lid

Re: ficus ?

Bericht Geplaatst:

is dit niet een vijgenboom :dk de foto's zijn wel erg druk , de bloem komt ook niet tot zijn recht tussen de bladeren :blush
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Googlde ff, denk niet een vijgenboom, wat anders weet ik ook nog niet, wordt vervolgd :)
Omhoog Profiel Website Foto's
Deva
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb gegoogeld op 'boom spanje rare grote vruchten' en kwam uit bij de vrucht van de magnoliaboom :)
Omhoog Profiel Foto's
herrias
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Deva schreef:Ik heb gegoogeld op 'boom spanje rare grote vruchten' en kwam uit bij de vrucht van de magnoliaboom :)
van harte bedankt. Ik heb doorgezocht op de magnoliaboom en kwam uit bij de magnolia grandiflora. De nederlandse naam is beverboom. Bloeit overdadig in juli september met prachtige witte bloemen. Weer wat wijzer geworden.....
Omhoog Profiel Foto's
Meksjoef
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

herrias schreef:
Deva schreef:Ik heb gegoogeld op 'boom spanje rare grote vruchten' en kwam uit bij de vrucht van de magnoliaboom :)
van harte bedankt. Ik heb doorgezocht op de magnoliaboom en kwam uit bij de magnolia grandiflora. De nederlandse naam is beverboom. Bloeit overdadig in juli september met prachtige witte bloemen. Weer wat wijzer geworden.....
En ik maar denken waar ken ik deze vrucht toch van... staat zo'n boom 5 meter van mijn voordeur vandaan :?
Omhoog Profiel Foto's
herrias
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Meksjoef schreef:
herrias schreef:
En ik maar denken waar ken ik deze vrucht toch van... staat zo'n boom 5 meter van mijn voordeur vandaan :?
Grappig weet je in ieder geval hoe hij heet.frietjes
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Determinatie”