Hoi Frans bedankt voor je reactie, ik begrijp wat je bedoelt met bewegingsonscherpte want die zie je terug rechts van de vleugels.....maar wat bedoel je met bij weinig licht is de kunst van het kiezen van de minst slechte instellingen....Zou je hier een vb van willen geven hoe of wat ik anders had moeten doen!!!!! Met de ondergrond had ik dus beter of ander standpunt moeten innemen waardoor het blad in de lengte duidelijk zichtbaar was of.......Frans schreef:lange sluitertijd van een seconde bij levende voorwerpen geeft snel bewegingsonscherpte.
bij f/22 is de scherptediepte relatief groot maar worden foto's onscherper door diffractie.
belichten bij weinig licht is de kunst van het kiezen van de minst slechte instellingen.
de plek waar de vlinder zit ( ondergrond) leidt erg af doordat niet meteen duidelijk is waar het om gaat.

Wilde de vlinder en het blad geheel scherp hebben, moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog zoekende ben met de macro aangezien ik deze lens nog niet zolang heb...... Dus dacht vlinder mooie houding mooi blad waar die op zat en mooi geïsoleerd van de rest dus dacht kat in bakkieGotchas schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je f22 hebt gekozen![]()
Je maakt het zo jezelf niet makkelijk, sluitertijd wordt dan veel te langzaam.
Valt me overigens nog mee hoe scherp deze opname is.
Ga zelf bij macro eerlijk gezegd maar zelden verder dan f10.