Wie kan mij uitleggen hoe ik de transport funtie van mijn Sony Alpha A200 moet instellen zodat er 3 foto's gemaakt worden met 3 soorten belichtingen.
Dit heb ik nodig om met HDR aan de slag te kunnen gaan.
Met vriendelijke groeten,
Marcel Beckers

kun je hier eens wat meer uitleg over kunnen geven?leen schreef:Maar helaas zijn de stappen van 0.3 en 0.7 ev wat te klein voor HDR bij de Sony![]()
Beter is je camera op statief en handmatig een sluitertijd trapje te maken op de m stand met telkens een stop verschil.

Geeft dit dan het zelfde effect als dat je 3 apparte foto's maakt met een andere belichting?Henry schreef:Je kunt ook 1 RAW foto maken om vervolgens uit deze foto een aantal anders-belichte JPG's te halen

Zou je mij eens een foto kunnen sturen die je op deze manier gemaakt heb, ik ben erg benieuwt naar het resultaat hiervan.Henry schreef:Maak 1 RAW foto.
Zet RAW foto op PC.
Open RAW foto en corrigeer deze met -5, -3, -1, 0, 1, 3, 5 stops
Sla de resultaten op als verschillende JPG's.
Maak een HDR van de gemaakte JPG's.
Als ik een HDR maak, dan doe ik het altijd op deze manier, want anders kun je nooit HDR's maken van waar bewegende onderwerpen op staan (bomen, mensen, dieren).
Ok, dankjewelMendel schreef:Heb even NOSPAM ertussen gezet, vermindert kans op spam, emailharvesters komen echt overal op het web