edit2: jpeg van de camera toegevoegd.
edit3: aangepaste versie tussengevoegd.

Daar zat ik inderdaad al aan te denken. Maar ik vroeg me af wat dan de 'originele' jpeg is: de jpeg die de camera ervan gemaakt heeft (ik schiet in raw+jpeg), of moet ik het raw bestand onbewerkt omzetten in een jpeg? Nu ik het zo opschrijf zal het het laatste wel zijnFrans schreef:Mooi portret van deze viervoeter.
Als je feedback wil op bewerken zou je eigenlijk de originele jpeg er bij moeten zetten.

Frans schreef:Als je feedback wil op bewerken zou je eigenlijk de originele jpeg er bij moeten zetten.
Gewoon even voor mijn beeldvorming: waarom juist de jpeg die de camera gemaakt heeft? De bewerking heb ik vanaf de raw gedaan (en daarna natuurlijk in jpeg omgezet), dan valt mijn bewerking toch duidelijker te beoordelen met een raw die ik onbewerkt omzet in een jpeg? De jpeg die de camera ervan gemaakt heeft is namelijk ook al bewerkt, maar dan met de instellingen die ik in de camera had staan.Frans schreef:De originele foto bestaat niet.
Ik bedoel dus de jpeg door de camera ontwikkeld.

Dankjewel!Nuelle schreef:Mooie foto!! Mooie bewerking ook. Het warme vind ik mooi maar zou ik iets uit de kop halen. Niet teveel uit de achtergrond. Tis net iets te oranje.