Sommige dingen wil ik gewoon eens proberen, zo ook het spelen met olie en water
[img]http://i.imgur.com/emY3vqu.jpg[/img]
macrolens
Iso 200
F4
1/400

Experimenteren is de grondlegger van nieuwe inzichten.Paula Loonen schreef:Sommige dingen wil ik gewoon eens proberen, zo ook het spelen met olie en water

Het softe komt in eerste instantie doordat ik hier geen felle kleur als ondergrond heb gebruikt en omdat ik de olie een tijdje heb laten rusten. Dan worden de cirkels veel platter en krijg je niet een wat hardere lichtval aan de randen die dan ook weer feller van kleur is. Vaak ook zie je dat er afwasmiddel bij gebruikt wordt en dan is het resultaat ook heel anders.Ron62 schreef:Volgens mij is het probeersel gelukt.![]()
Maar hoe komt 't dat de foto hier zo soft toont, terwijl de meeste van dit soort foto's juist veel harder overkomen.....bewerking?
Zelf ben ik meer van de harde varianten, dan knallen die kleuren er zo lekker uit, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Dat is niet zomaar toe te passen Henry. Was het maar waar. De oliedruppels liggen op het water en daar heb ik eigenlijk geen vat op. De grote druppels hier waren heel plat. Het enige dat ik gemerkt heb is het feit dat ze platter worden naarmate je langer wacht. Maar dan nog is er verschil tussen de kleine en grotere druppelsHenry schreef:Meer dan geslaagd experiment
Mooie zachte kleurtonen, fraaie compositie.
Het licht van spel en schaduw zoals dit te vinden is in het midden van de foto had je van mij ook elders in de foto mogen toepassen.

Dank voor je toelichtingPaula Loonen schreef:...Dat is niet zomaar toe te passen Henry. Was het maar waar. De oliedruppels liggen op het water en daar heb ik eigenlijk geen vat op. De grote druppels hier waren heel plat. Het enige dat ik gemerkt heb is het feit dat ze platter worden naarmate je langer wacht. Maar dan nog is er verschil tussen de kleine en grotere druppels