Nr 1 vind ik te druk door de positie van de wolken. De belichting werkt hier ook niet mee, maar het tegenlicht heeft wel wat. Het zorgt in ieder geval voor een belichting die niet zo vlak is. Het tegenlicht komt er naar mijn mening net niet voldoende uit.
Nr 2 vind ik veel beter. De wolken en de belichting zijn hier beter.
Even harder blazen dan zijn de wolken wel weg....nee, daar kan ik niets aandoen!
Voor mij is het belangrijk dat ik ook eens iets "anders" fotografeer, dan de voor mij geijkte onderwerp sport. Dat vind ik sowieso erg moeilijk. Hier op het terrein van rijkswaterstaat kon ik eens los gaan op de boeien. Een boeiend onderwerp maar lastig om boeiend vast te leggen, bovendien prachtig weer met knalhard licht. Dus geprobeerd om opnames te maken met tegenlicht wat kennelijk niet voldoende uit de verf komt.
Dank je wel Maurice. Op een of andere manier had ik z'n reactie van jouw verwacht. Foto's komen volgens mij in de buurt van jouw stijl.(complimentje voor jou).
Het licht was zo fel dat ik als optie zag, duiken achter die boeien! En inderdaad het zonnetje dus bewust 'geplaatst' achter de boei...
De eerste spreekt mij het meeste aan ivm het standpunt dat je hier hebt ingenomen......het tegenlicht geeft de opname een extra dimensie mee.....de scherpte in beide platen is subliem.....