Valt op dat al de foto een erg ruizige achtergrond hebben. Foto 1 heeft een erg drukke achtergrond, qua compositie vind ik die laatste de mooiste. Zou alleen die achtergrond nog even ontruizen...
Op de derde na vind ik ze verder allemaal mooi. Inderdaad misschien wat minder contrast in foto 3. Bij de andere zijn de kleuren de compo's en de scherpte erg mooi.
Senna schreef:Op de derde na vind ik ze verder allemaal mooi. Inderdaad misschien wat minder contrast in foto 3. Bij de andere zijn de kleuren de compo's en de scherpte erg mooi.
Wat een hoop leuke reacties, hartelijk dank. Het is wel mogelijk dat er wat ruis in zit, ik heb geen van deze foto's "ontruist". Vioto je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat de derde niet 100% scherp is, dat is waarschijnlijk ook de reden van het iets te veel contrast. Ik vond hem destijds goed genoeg voor mijn verzameling. Ik probeer van alle vogels, indien er verschil is zit, zowel het mannetje als het vrouwtje te fotograferen.
Helaas ben ik dit jaar nog nauwelijks in staat geweest serieus op vogelshoot uit te trekken. Hopelijk gaat dat nog wel gebeuren.