(OLYMPUS E-P3 + Takumar 3.5 28mm)

EDIT:

Die auto kan ik me voorstellen, maar een zwerver en een prullenbak horen juist bij mekaar........Frans schreef:Foto brengt de lading voor mijn gevoel te weinig over.
Daar oor is de man teveel in zich zelf gekeerd.
De stalen prullenbak, de auto in de achtergrond en je logo op de verkeerde plek in de foto verzwakken voor mij ook het beeld.

Hier wil ik wel iets ter mijn verdediging tegenin brengen.Greengrass schreef:..................Op zichzelf zonder uitleg en titel zou ik het een mooie parkfoto vinden als er flink aan de onderkant werd weggesneden en een flinke dosis contrast mee kreeg.
Ik vind de Z/W-omzetting nogal vlak en eentonig.
Voor de rest stoort het opdringerige logo omdat het ten eerste veel te groot en uitgerekend linksboven in beeld staat (geijkte plaats is immer rechtsonder)
Voor de rest zie ik niet echt duidelijk de kenmerken van een zwerver aan deze man, hij kan het misschien wel zijn maar ik ken er genoeg die er nog sjofeler uitzien en het niet zijn.
De vuilnisbak straalt voor mij geen enkel verband met iets anders in de foto uit.

Wanneer de kritiek onderbouwd is, is het voor mij geen probleem, zeker wanneer dat subjectieve zaken betreft. Objectief meetbare zaken moet je dan ook correct onderbouwen en dat doet Greengrass niet. Contrast is zichtbaar in een histogram. Dat histogram ziet er keurig uit. Dan moet je niet roepen dat er een flinke dosis contrast bij moet zodat het misschien nog wat kan worden.Arno1 schreef:Voor mij een foto die niet lang mijn aandacht vasthoud.
Jammer dat je zo verdedigend op onderbouwde feedback (Greengrass) reageert.
Arno

Ooit gaat het me lukken.......Maurice78 schreef:Jep laaste is de beste van het stel.
foto vertelt het verhaal alleen wat stilletjes.
De vuilnisbak zou idd een conectie kunnen hebben.
maar is gewoon een lelijk nieuwer wets ding.
grt
Maurice

Ik heb het niet over het histogram, ik persoonlijk ben iemand die het hele histogram altijd volledig negeert.Freerk_Lautenbag schreef:Objectief meetbare zaken moet je dan ook correct onderbouwen en dat doet Greengrass niet. Contrast is zichtbaar in een histogram.