Maurice op de horizon voor de kijker links op 1/4 van de rand staat een rechtopstaand bouwsel.
Dat zie je?
Wil je daar eens op inzoomen?
Zie je dan wat ik bedoel?
Je bedoeld de "halo" ik denk dat dat meerdere oorzaken heeft.
Ben zowiezo iets te fanatiek geweest met de clarity slider schat ik.
Moet ik lokaal FF corrigeren. er hangen ook nog staal kabels of iets dergelijks langs de toren.
ik denk dat deze in de verkleining en jpeg omzetting zijn verandert in een extra halo
Ik vind nummer 2 echt prachtig! Mooi warm licht op de voorgrond, wat mooi contrasteert met de blauw/grijze wolken in de lucht. Vind de grote hoeveelheid lucht en het smalle reepje land ook sterk gekozen. De aandacht gaat ook snel naar de koeltoren, maar daarnaast is nog veel meer te zien. Heel mooi!
De anderen vind ik minder sterk. Overal is mooi avondlicht en fraaie kleurtjes. Maar vooral bij 1, 4 en 5 mis ik mooie onderwerpen. Bij 1 en 5 vind ik resp. de dam en het baken niet voldoende uit de foto springen en mede daardoor niet interessant genoeg om echt de aandacht op te eisen. Vind nr. 4 te overmatig bewerkt, de voorgrond is niet meer mooi in balans met de lucht qua helderheid en daarnaast is in de overgang daartussen een lichte rand zichtbaar.