Mooi belicht, en fijne lichtval en werking van schaduwen, geeft iets prinselijks aan deze pauw. De waaier vormt met zijn curves een fijn lijnenspel, die de compositie goed doet. Zijn kop is mooi in de onderhoek, en zorgt voor een aangenaam balans.
Wat ik wel erg jammer vindt is dat hij voor mijn gevoel aan de onderzijde iets afgesneden aanvoelt, had iets meer van zijn lichaam willen zien. Niet helemaal, maar mischien iets meer van zijn torso.
Ik kan mij eigenlijk helemaal vinden in het verhaaltje van Mendel, prachtig zo als die veren uitkomen zo en heel mooi belicht! De keuze om veel van de ''waaier'' te laten zien vind ik top, maar idd ook een beetje het gevoel dat ik nu wat van het lijfje mis, miss net een tikkeltje meer van de onderkant.. Verder TOP!
Ik begrijp het "missen" van meer van het lijf, maar de reden waarom ik er bewust niet meer van zijn lijf heb opgezet is dat die veren nogal modderig en vies waren, vond ik niet zo mooi :-)
Wat heb je nu gedaan, heb je hem in de bleek gezet . Mooi foto . Adonis heeft het allemaal natuurlijk weer keurig verwoord al vind ik de aansnijding van onderen niet echt storend.