Monument voor verdronken zeelui

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
Rob Olivier
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Ik laat mijn comfortzone nogmaals achter me met deze detailopname van het monument voor verdronken zeelui op de boulevard van Katwijk aan Zee. Weliswaar een oude foto maar wel met een nieuwe bewerking. Ik denk zelf wel wat tekortkomingen te kunnen benoemen maar aangezien dit een leerproces voor mij is ben ik benieuwd naar jullie reacties hierop.

Afbeelding
109 mm - ISO 200 - F/7,1 - 1/125 sec.
Omhoog Profiel Foto's
Wim
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

vind dit altijd moeilijk rob.
foto vindt ik goed.
bloem is een mooie toevoeging.
Omhoog Profiel Foto's
Geert
Lid
Lid

Re: Monument voor verdronken zeelui

Bericht Geplaatst:

Moeilijk om te beoordelen... er zijn contrastrijke kleuren en er zit diepte in de tekst.
De bloem vind ik persoonlijk te gemaakt... lijkt net of je hebt hem er op geplakt :dk
Veel meer kan ik niet zeggen want ben niet zo gekend met dit soort fotografie :)

Gr. Geert
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De bewerking bevalt me wel, roest leent zich daar goed voor. De foto zelf vind ik minder, de woorden zijn niet zo veelzeggend en de kromming is wat afleidend. Maar dat past bij je eigen mening lijkt het ;)
Omhoog Profiel Website Foto's
Rob Olivier
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

NikonP90 schreef: De bloem vind ik persoonlijk te gemaakt... lijkt net of je hebt hem er op geplakt :dk
De bloem zat al (een tijdje) in het monument gestoken. Ik heb daar zelf geen hand in gehad. ;)
petervaneekelen schreef:De bewerking bevalt me wel, roest leent zich daar goed voor.
Om de bewerking ging het me hier hoofdzakelijk. Ik zit voor het eerst een beetje met tone mapping te stoeien, een geheel nieuwe discipline voor me. Dus leuk te horen dat het je bevalt. :)
petervaneekelen schreef:De foto zelf vind ik minder, de woorden zijn niet zo veelzeggend en de kromming is wat afleidend. Maar dat past bij je eigen mening lijkt het ;)
Dit is inderdaad precies mijn eigen mening. De kromming zit in het monument zelf maar dat zie je niet duidelijk terug in de detailopname. En de 'boodschap' of het onderwerp komt in dit detail niet echt tot uiting. Zonder titel had, op de Katwijkers na, nauwelijks iemand geweten wat er op deze foto staat. En naar mijn mening moet het beeld de lading, sfeer of bedoeling van een foto dragen en niet de titel.

Bedankt voor jullie reacties.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

De kromming valt wel op, maar niet genoeg om meteen te zien. je zult dan toch het monument van een ander standpunt moeten fotograferen. De kleuren bevallen me wel. Ze zijn iets verzadigd, maar dat kan de foto wel hebben.
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Volgens mij heb je zelf al aangegeven war de schoen wringt.
Bewerking is prima. Maar de boodschap is niet echt helder.
Omhoog Profiel Foto's
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ben geen Katwijker, maar ken wel de namen die hier de tekst vormen, de golf in de namen beeldt natuurlijk prachtig de beweging in de plas, waarin deze mannen zijn verdronken, uit! Prima beeld, Rob :good2
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Overige foto's”