hele mooie compo, zweefvliegje staat er prima op! Het geel zit net tegen het randje aan qua overbelichting (denk ik toch ), maar het is een hele fijne plaat hoor!
Voor mij is dit een geslaagde macro. Prettig beeld, mooie kleuren, vignettering draagt aan de sfeer bij en brengt mooi focus op de vlieg. Scherpte ligt mooi op de zweefvlieg. Heerlijke, iets verzadigde geel van de bloem smaakt mij ook wel
Ook voor mij een heerlijke plaat om naar te kijken. Mischien dat technisch het geel in het uitgebeten bereik zit, maar dat is niet iets wat mijn oog afleidt.
Spannende compositie, met de bloem schuin in de onderhoek, waar de bloembladeren in en uit de scherptediepte lopen, de diepte in de foto leggen. De stampers van de paardenbloem zijn aangenaam in de scherptediepte, en zijn een gespreid bedje waar de smullende zweefvlieg op wordt gepresenteert.
Scherptediepte op de zweefvlieg is over het kopje, en de voorste pootjes, en ook de trachmea (gele uitstulping onder de aanhechting vleugel, waarmee hij zuurstof opneemt) weet altijd mijn aandacht op te eisen bij deze wezentjes.
Achtergrond is koel en fris, met de lichte plek precies als een spotlicht achter hem.
Dank jullie wel voor de reacties. Het gele was inderdaad wat overbelicht, maar aangezien ik altijd in RAW schiet kon ik het nog terug draaien. Zelf vind ik het nu niet storend meer omdat de aandacht gelijk naar het zwevertje gaat.