Nu ik de weermannen hoor praten over "natte sneeuw" begint het weer te kriebelen. Laat maar komen, met alle ongemakken van dien. Vanavond nog eens een blik geworpen in het mapje van afgelopen reis naar de Lofoten. De vele foto's wachten geduldig op hun bewerking.
Dit is een opname van onderweg, in de buurt van Steinfjord. De naam van dit fjord weet ik niet meer, helaas.
Prachtige foto die wat mij betreft eruit springt door de tekening van de huizen en omringende boompjes op de sneeuw, en die van de rotsige bergflanken. En natuurlijk de klassieke, sterke compositie.
Dank jullie wel voor de leuke reacties. Het maken van de foto was trouwens niet makkelijk. Met de apparatuur eerst klimmen op de sneeuwwal. Al wegzakkend tot de knieen opzoek naar een stabiele plek. Camare op monopod schroeven, camera op zelfontspanner inschakelen en het hele zaakje in de lucht omhoog houden. Monopod op maximale stand, al met al en zware klus.
Ik wilde echter perse dat de kleine huisjes een beetje vrij zouden komen van de voorgrond. Dat is gelukt...