De tweede een 180 gr. panorama samengesteld uit 28 foto's (zonder statief)
Vanaf de Jeneverbrug in Winsum

Bij Schaphalsterzijl

André schreef:Akira schreef:1>2 + ^
Geen flauw idee wat het betekend, maar Akira kennende kan ik rustig zeggen dat ik het er mee eens ben![]()

pafeme schreef:WOW Bart! Ik ben behoorlijk onder de indruk van de 1ste! Die van mij (bestaande uit 11 foto's) is een stuk minder vind ik zelf. Ga je die maandag meenemen?
De tweede toont idd een hoop vervorming, volgens mij kun je daar nog wel het e.e.a. aan verbeteren.

Ayla schreef:Ik vind het allereerst erg knap gemaakt. Kun je je werkwijze eens uitleggen?Drie lagen gefotografeerd. Draaiend op een statief waarbij ik ongeveer 50% overlap had op de volgende foto's. Scherp gesteld op ongeveer 1/3 en daarna scherpstelling op handmatig gezet. Lensopening F11. Diverse lichtmetingen gedaan en daarvan ongeveer het gemiddelde genomen en vast laten staan. Alle afdrukken via ptgui verwerkt en daarna in photoshop nog iets bijgewerkt. Daar ben ik nog niet zo handig in en moet nog veel leren van photoshop. Het zal daarom vast beter kunnen. Hoop dat je zo eerst voldoende weet.
1 is erg sterk, goede kleuren en de compositie loopt ook lekker, had wel iets meer onderin gemogen en minder bovenin.
De 2e valt direct weer tegen: wat fletse kleuren, schuine lijnen en geen fijne compositie met de afkappig van het hekwerk in het water..