Beweging in de keuken

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
Rolf
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Beweging in de keuken

Bericht Geplaatst:

Mijn zus had gevraagd of ik wat foto's wilde maken voor de website van haar restaurant...dus heb ff wat proefopname's gemaakt...waaronder eentje van de keuken...maar wilde er niet zo'n standaard foto van maken :)

Afbeelding
k03n
Lid
Lid

Re: Beweging in de keuken

Bericht Geplaatst:

ik neem aan dat de fotos de beste kant van het restaurant moeten laten zien. Die zie ik hier nou niet echt. Ik zou een frisse foto maken waarop alles mooi schoon is en blinkt. En als je mensen wil laten zien zou ik ze ook echt duidelijk laten zien. Dat in het geval van produktfotografie.

Maar om het eens anders te doen kan ook, dan is dit wel een leuk voorbeeld
André
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Het kan wel weer geven dat de chef het erg druk heeft :D
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Fotografisch vindt ik dit een spannende plaat, beweging en drukte in de keuken goed gevangen met de lange sluitertijd. Mooie foto voor een documentaire.

Volg echter k03n wel wat betreft de opdracht, voor een reclamefoto is deze niet uitnodigend om lekker te komen eten.
Rolf
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

deze foto zal ook niet gebruikt worden....maar wilde inderdaad iets anders doen als normaal....en had wat inspiratie gehaald uit een prachtig Amerikaans kookboek met sublieme foto's :)
Antoinette
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Voor mij werkt de foto absoluut. Misschien niet geschikt voor waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is, maar ik vind de beweging heel mooi vastgelegd.
Mario
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Voor mij is deze foto het niet, maar gelukkig smaken verschillen. :proost :proost
Niels
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

k03n schreef: En als je mensen wil laten zien zou ik ze ook echt duidelijk laten zien. Dat in het geval van produktfotografie.

mensen in product fotografie?? is dat niet een contaminatie?

Ik vind het een mooie plaat die wat mist in de voorbereiding, maar bijvoorbeeld op een website ergens helemaal niet misstaat.
Maar dat kan deze nu niet omdat je daarvoor een blinkende keuken nodig hebt, waar alleen veel chrome te zien is. Nu heb je links die witte bakjes en rechts een vieze kachel.

Ik heb eens gegeten in de Nonnerie in Maarssen, daar hadden ze in de eetzaal foto's hangen van de koks, en van zo'n berg met ingredienten. Maar het ging daar vooral om de sfeer van de platen. Vaak is het mooi in dit geval om de kleur om te zetten naar(een soort) bruin zwart.
Dit zie je veel op oude foto's uit de mediteranee. Dus dan heb je gelijk een italiaanse sfeer, toch een sfeer die veel restaurants willen, omdat Italie natuurlijk bekend staat om de heerlijke, simpele maar zeer uitgebreide keuken, neem daarbij de ongekende passie die zij daar voor het eten hebben.

Haha heb eens gelogeerd bij een vriend van mijn schoonzus in Italie bij Bergamo. Hij had bedacht om voor ons de echte zuid Italiaanse pasta carbonara te maken (daar niks geen room door de carbonara). Maar dat bedacht hij zaterdag avond, dus hij moest naar zijn moeder voor ingredienten, nu was dat allemaal moeilijk en een gedoe. Toen we bij zijn moeder aankwamen wisten we waarom, het was een echt oud Italiaans vrouwtje en toen zij ons zag moesten we zitten, en heeft ze vervolgens de hele middag boos op haar zoon voor ons gekookt! Mijn schoonzus die vloeiend Italiaans spreekt begreep uit het dialect dat moeder vond dat als er Nederlanders kwamen zij voor hen moest koken, dan leerde wij iets anders te eten dan vee voer(boerenkool is daar veevoer). Dit terwijl onze gastheer voor ons wilde koken.
Willyj
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dit is niet mijn ding helaas maar het blijft natuurlijk kwestie van smaak.
Plaats reactie

Terug naar “Overige foto's”