Weet iemand of er ook een smartphone (iPhone) app is, waarmee je de telefoon als afstandsbediening kan gebruiken? En hierdoor meer mogelijkheden krijgt wat betreft je bracketing functie?
Smartphone app voor bracketing
- Marcel_
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Voor HDR foto's maak ik altijd gebruik van mijn bracketing functie. Alleen kan deze niet meer dan 3 foto's per keer maken, terwijl ik er altijd wel 9 stuks nodig heb (-4 t/m +4). Nu los ik dat op door 3 series van 3 te schieten.
Weet iemand of er ook een smartphone (iPhone) app is, waarmee je de telefoon als afstandsbediening kan gebruiken? En hierdoor meer mogelijkheden krijgt wat betreft je bracketing functie?
-
paly
- Lid

- Contacteer:
https://www.heliconsoft.com/heliconsoft ... on-remote/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen ervaring.
Geen ervaring.
- Frans
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
Je vraag was niet naar ervaringen maar of iemand weet of er een app is.
Als ik dan de moeite neem om dat voor je op te zoeken blijkt dat de zoektermen "bracketing app" in google de ene hit naar de andere oplevert.
Als ik dan de moeite neem om dat voor je op te zoeken blijkt dat de zoektermen "bracketing app" in google de ene hit naar de andere oplevert.
- Marcel_
- Lid

- Contacteer:
Ik zei tips OF ervaring. Vraag niet of je voor mij wil googelen, dat kan ik zelf ook wel. Maar dan krijg ik 100 verschillende apps, waarvan bij de meesten niet beschreven staat, in toe hoeverre de bracketing functie werkt.Frans schreef:Je vraag was niet naar ervaringen maar of iemand weet of er een app is.
Je hoeft je verder niet verplicht te voelen. Ik stel gewoon beleefd een vraag.
- Canonista
- Lid

Met een beetje mazzel staat jou Canon in het lijstje van compatibele camera's die MagicLantern aan kunnen.Marcel_ schreef: Gaat om een canon met wifi
Als dat inderdaad het geval is dan biedt MagicLantern veel mogelijkheden qua bracketing en aanverwante zaken.
https://magiclantern.fm/
Gebruik geen MagicLantern op een camera waar je geld mee moet verdienen.
Het blijft namelijk experimentele software.
- Marcel_
- Lid

- Contacteer:
Dank je, ik zal er eens naar kijkenCanonista schreef:Met een beetje mazzel staat jou Canon in het lijstje van compatibele camera's die MagicLantern aan kunnen.Marcel_ schreef: Gaat om een canon met wifi
Als dat inderdaad het geval is dan biedt MagicLantern veel mogelijkheden qua bracketing en aanverwante zaken.
https://magiclantern.fm/
Gebruik geen MagicLantern op een camera waar je geld mee moet verdienen.
Het blijft namelijk experimentele software.
- Canonista
- Lid

Ik heb MagicLantern op mijn 7D geinstalleerd en kan kiezen om een Exposure Bracketing van 12 opnames met een verschil van 8EV te maken.Marcel_ schreef: Dank je, ik zal er eens naar kijken
Uiteraard is dit volslagen absurd, maar dit zijn de extreme waarden.
Ik kan bijvoorbeeld ook kiezen voor 7 opnames met 0.5EV verschil.
Standaard kan de 7D een Exposure Bracketing van 3 opnames doen waarbij ik kan kiezen tot max 3EV
Er is bij MagicLantern zelfs een autodetect optie waarbij er wordt bepaald hoeveel opnamen er benodigd zijn, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Standaard Canon:

MagicLantern: