deze zijn het beide niet voor mij in de eerste is het zweefvliegje niet scherp genoeg om op te vallen bij die onscherpe bloem.... in de tweede is het vliegje wel mooi scherp waar het moet maar verstoren de onscherpe bloemen in de achtergrond het....
Tony, eerst en vooral bedankt om te reageren.
Toch ben ik het niet eens met je oordeel over deze opnames.
De scherpte op de zweefvlieg vind ik in de eerste best wel meevallen hoor, ok het is niet de scherpte zoals in f2 maar toch...
Over f2, daar vind ik de herhaling van de bloemen zelf wel een meerwaarde hebben.
Het is misschien een ongewone compositie maar voor mezelf vind ik het zeker wel iets hebben.
Ben benieuwd wat andere leden er van vinden, maar zoals gezegd toch van harte bedankt voor je reactie Tony!
Als je zelf tevreden bent over de 1e dan is het goed zo. denk wel dat het beter kan.
2e is een leuke foto. vind wel dat beide foto's wat flets zijn. (maar ja zoveel mensen zoveel smaken.)
Wat betreft de eerste ben ik het met Tony eens. Vind wel het gezicht met sik dat ik er in zie heel leuk.
Wat de tweede betreft ben ik het met je eigen mening eens.
De update van foto 1 toont inderdaad beter. De herhaling in foto 2 vind ik juist erg mooi maar ik denk dat deze nog sterker wordt als je de groene rand erboven verwijdert.