Ik krijg altijd vragen over de exif gegevens van de foto's dus hier komen ze:
Nikon D7000
Sigma 105mm macro OS
F13, iso-640, 105mm, sluitertijden rond de 1/200sec, handheld.

Tegenwoordig schiet ik libellen, juffertjes en vlinders tegen de F13, dit geeft een iets diepere dof en meer detail. Ik werkte voorheen ook met een veel te groot diafragma maar sinds ik de Sigma 105mm met OS heb is werken met een kleiner diafragma een fluitje van een cent, zelfs bij minder licht en langere sluitertijden. Statief neem ik nooit mee en ligt te verstoffen in een kastJannette schreef:Prachtige serie weer, leerzaam dat je ook de exif erbij hebt gezet, ik zie dat ik dus met een veel te groot diafragma werk..

Roger te Wierike schreef:Tegenwoordig schiet ik libellen, juffertjes en vlinders tegen de F13, dit geeft een iets diepere dof en meer detail. Ik werkte voorheen ook met een veel te groot diafragma maar sinds ik de Sigma 105mm met OS heb is werken met een kleiner diafragma een fluitje van een cent, zelfs bij minder licht en langere sluitertijden. Statief neem ik nooit mee en ligt te verstoffen in een kastJannette schreef:Prachtige serie weer, leerzaam dat je ook de exif erbij hebt gezet, ik zie dat ik dus met een veel te groot diafragma werk..

Krijg je geen spijt van, super macrolensje. ProficiatJannette schreef:Roger te Wierike schreef:Tegenwoordig schiet ik libellen, juffertjes en vlinders tegen de F13, dit geeft een iets diepere dof en meer detail. Ik werkte voorheen ook met een veel te groot diafragma maar sinds ik de Sigma 105mm met OS heb is werken met een kleiner diafragma een fluitje van een cent, zelfs bij minder licht en langere sluitertijden. Statief neem ik nooit mee en ligt te verstoffen in een kastJannette schreef:Prachtige serie weer, leerzaam dat je ook de exif erbij hebt gezet, ik zie dat ik dus met een veel te groot diafragma werk..
Dat is goed nieuwsIk heb net vorige week de Sigma 105mm aangeschaft, hoop er dit weekend eens mee aan de slag te gaan!