Dit enkele milimeters kleine beestje zit al twee dagen op de margrieten. Nog zo klein en z'n ogen nog doorzichterig. Ik denk dat we hier te maken hebben met een jonkie. Groet van Simone
Leuke vondst, staat er leuk op. Wel jammer dat ie niet echt scherp is, is denk ik te verklaren door je sluitertijd. Heb je de foto van statief genomen?
Ja wel vanaf statief... Dat rete scherpe (zoals van oa Jacky) dat krijg ik bijna niet voor elkaar. Gister een goeie scherpe gemaakt van een roofvlieg, maar das meer stom toeval blijkbaar.... Maar deze is ook een stuk kleiner... en heel rank.
Troost je Simonne, 'k heb de laatste dagen al verwoede pogingen gedaan om zo'n rakkertje vast te leggen, aartsmoeilijk is 't, ze draaien zich steeds van de camera weg...dus jij hebt ze al, en helemaal niet slecht, blijven oefenen!
Het lukt mij (nu nog maar) zelden om zelfs een groter insect superscherp vast te leggen daarom vind ik dit helemaal niet slecht als ik na ga hoe verschrikkelijk klein deze beestjes zijn. De compositie vind ik trouwens heel mooi
Hé dank jullie wel allemaal voor de positieve reacties bij een niet geheel scherpe foto! Voor mij zeker nog meer stimulans om het goed te doen! Gelukkig kijken jullie verder; omstandigheden, compositie etc....
Helemaal niet zo slecht, maar kan inderdaad nog ietsje scherper. Gewoon veel oefenen, komt het vanzelf goed
1/30s bij 105mm is een beetje traaaaagg... Volgende keer de iso gewoon omhoog om een snellere sluitertijd te realiseren plus een statief erbij en het komt helemaal goed.