Oefening baart kunst, en zo te zien heb je al vaak geoefend, en ondanks je eigen bezwaren over je kunde, moet ik toch vaststellen dat deze foto geslaagd is.
Goede scherpte over het vlindertje, hele aangename gelijkmatige verlichting, en rustige naturele kleurstellingen. Komt mooi los van de lichtgrijze achtergrond en bodem. Klein takje ligt in de onscherpte en leidt niet af.
Zit alleen met de bovenkant van haar vleugel, die lijkt onscherp, maar gezien je standpunt en de hoek, en de rest van de scherptediepte lijkt het me mischien dat je deze met de bewerking hebt geblurred, of zie ik dat verkeerd? Bij een profielopname als deze, wil ik meestal de vleugels geheel scherp zien.
@Mendel en Henry: de vlinder zat op de grond en ik moest m'n lens dus nog iets naar beneden richten waardoor de bovenkant van de vleugels net buiten het scherpte gebied vallen. Ik had hier dus voor een kleiner diafragma opening moeten kiezen om dit ook scherp te krijgen. De onscherpte in het vleugeltopje was de reden dat ik vignettering heb toegepast. (niet geblurd, zie bewerkingen )