Update:

Update 2:

Nikon D800 + Sigma 12-24mm
F/16 | 1/3 sec. | ISO-50

Update geplaatst.Alchemist schreef:Paaltjes hadden van mij iets meer uit de hoek mogen komen
Judithfoto schreef:En ik maar denken dat je met een serie uit het café zou komen, met zo'n titel. ;-)
Ik doe altijd lenscorrectie.AJL schreef:Als jij zoveel landschap beelden maakt en zeker aan de kustlijn; wordt het tijd dat je lenscorrectie gaat toepassen want hij staat wat bol

Ik spiegel eigenlijk zelden mijn foto's. Ik vind het geen toevoegende waarde geven. Maar dat is mijn mening.riato schreef:als we nu toch bezig zijn ,valt me op dat er bijna nooit over de kijk richting ( linksonder rechtsboven ) word gepraat, probeer dat eens uit
( foto horizontaal spiegelen) en laat eens weten wat jij daar van vind ??

Ik denk dat dit geen lensvertekening is, maar de kromming van de aarde... Omdat dit supergroothoek is komt er nogal een groot stuk horizon op de fotoAJL schreef:wordt het tijd dat je lenscorrectie gaat toepassen want hij staat wat bol

Alchemist schreef:Ik denk dat dit geen lensvertekening is, maar de kromming van de aarde... Omdat dit supergroothoek is komt er nogal een groot stuk horizon op de fotoAJL schreef:wordt het tijd dat je lenscorrectie gaat toepassen want hij staat wat bol
Met een beeldhoek van 122 graden krijg je toch behoorlijk wat horizon op de foto. Ik sluit het niet uit dat het de aardkromming is, maar waarschijnlijk is het toch vertekening. Ik heb het gecorrigeerd.AJL schreef:Alchemist....op zo'n kleine afstand zie je geen kromming van de aarde, laat dat maar van een geograaf gezegd zijn
Ik ga het even proberen, als het naar mijn mening een verbetering is zal ik hem hier als update plaatsen.riato schreef:Oude regel: kijk richting is links onder ,rechts boven, nu hoor ik je zeggen REGELS, maar het werkt WEL , probeer maar uit ??
MvG Toon.
PS: Zelf spiegel ik veel foto's als er geen tekst in staat.

Het is kiezen: of voorgrond of lucht. Ik kies (nagenoeg) altijd voor de voorgrond, hoe mooi de lucht ook is.AJL schreef:Ik raad u aan om van de gelegenheid gebruik te maken : als er zo'n mooie wolken zijn om meer lucht te kadreren.....jij woont toch nabij de kust, daar is dat zeer belangrijk