700 mm / ISO 400 / F/7.1 / 1/800 sec.

700 mm / ISO 400 / F/7.1 / 1/1000 sec.

Het was een struik vol met Kramsvogels en enkele Koperwieken die steeds bovenin bleven met de saaie lucht als achtergrond. Deze Koperwiek ging na lang wachten gelukkig heel even op dit mooie plekje wat lager zitten.Frans schreef: En de achtergrond speelt weer een mooie rol.

Ik denk dat dit toch te verklaren is door de (te) korte scherptediepte en dat dus de borst voor de rest uitsteekt.Ron62 schreef: De 1e foto vind ik mooier dan de 2e, maar ik volg wel Wil dat de 1e wat details op de borst mist....koppie heeft details genoeg en ook de pootjes zien er goed scherp uit, dus kan het eigenlijk niet echt verklaren.
Het is een behoorlijk algemene doortrekker en wintergast. Overal waar flink wat besdragende struiken te vinden zijn en ook op akkers kan je ze nu wel aantreffen. Vaak in grote groepen samen met andere lijsterachtigen als Kramsvogels.Erik Symoens schreef:Passeren aardig wat foto's op FB van deze vogels......vraag me af of deze op een bepaalde plek worden gespot door verschillende fotografen.....