Groetjes,
Werner

Dank je wel.Ab59 schreef:Heel mooi vastgelegd, hier hou ik wel van.
Met Helicon focus gemerged??

Zeker doen. Benieuwd naar de eerste nieuwe foto's.Ab59 schreef:Na een tijd, door omstandigheden, de fotografie op een laagpitje heeft gestaan. , Ga ik oa focus stacking weer oppakken.

Inderdaad Peter, de details en de scherpte zijn belangrijk. Toch wil ik uiteraard ook foto's maken die 'lekker kijken'petervaneekelen schreef:Ik zie en beluister dat jij het meer doet om het beestje goed te kunnen bekijken, met als bijkomende etra dat je plezier beleeft aan het ambachtelijke proces. Zoals ook al opgemerkt bij je vorige foto kan ik erg genieten van de techniek, de scherpte en het bijzondere beeld. Ook bij deze.
Dat gezegd hebbende, veel mensen op dit forum houden van een beeld wat "lekker wegkijkt" zoals de nogal vage omsschrijving wel eens luidt. Dat betekent zoiets als aandacht voor kleur, compositie, contrast, scherpte, enfin je snapt het wel. Zelf denk ik dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten.
Bij deze foto zou ik bv. het oog (denk ik?) rechts en de daaronder liggende "neus" wat extra contrast hebben gegeven omdat het nu wat lijkt op een uitgebeten gedeelte waarvan de hooglichten gedempt zijn. Als je goed kijkt in de vergrote versie zie je dat dit niet zo is, maar de indruk blijft: kijkt niet lekker. En over compositie heb je al wat feedback gekregen. Eigenlijk allemaal kleinigheden, maar de moeite waard om ook wat aandacht aan te schenken.
Maar uiteindelijk: lekker belangrijk wat andere mensen vinden, als je zelf tevreden bent (en ook begrijpt waarom) dan is dat het enige wat telt

Mee eens.Judithfoto schreef:Ik vind het heel mooi wat je doet. Vind het ook gaaf om te kunnen zien hoe insecten er nou eigenlijk echt uitzien, best wel alien.
Alleen bij deze foto kan ik niet goed zien waar ik nu eigenlijk naar kijk, omdat ik een duidelijk oog, snuitje, bek ofzo mis. Hij is niet goed herkenbaar als dier en dat vind ik wel jammer.

Henry schreef:Ik vraag me af hoe je de ogen weer helder krijgt en wat je onder posteren verstaat.
@Peter: het scheelt niet veel. Het balsemen laat ik achterwege.petervaneekelen schreef:Dus eigenlijk zitten we naar een mummie te kijken