f/6.7, 1/750, iso 280,105mm

Origineel

Hoe kan ik je overtuigen van mijn bewuste keuze? De bovenkant heeft voor mij weinig toegevoegde waarde, is saai, de onderkant vindt ik erg mooi even als alles links en rechts van het LHB, dus daarom in het midden geplaatst, vond dat ook in deze foto passen. Ik ben erg van het ruimte laten aan de kijkrichting, niet in het midden plaatsen, maar soms ga ik tegen mijn eigen regels in. Moet en mag kunnen toch?Frans schreef:Fraaie foto. Mooie kleuren, fijn scherpteverloop en natuurlijk een fraai beestje.
Het bewust ergens voor kiezen is een veelgebruikt argument.
Alleen is het niet erg overtuigend.

Maar waarom?? foto is van standaard naar pano gemaakt, wat is er nu zo veel mooier aan de 2:3 naar pano?maarten916 schreef:Foto op zich is erg fraai. Scherpte op de juiste plek en en mooi kleurenpalet.![]()
Maar ik ga mee met de kritiek op de manier van uitsnijden.

Maar dan ben je ook de herhaling van 'golven' kwijt, Nu zie je 3 golvende bewegingen, van de steen, het LHB en en direct daarna.Ziet niemand de gelijkheid tussen de steen rechts en het LHB?Ron62 schreef:Ik volg hier ook wat betreft de uitsnede.![]()
Ik zou zelf rechts en boven een stuk eraf halen....regels zijn er inderdaad om verbroken te worden, maar bij deze foto werkt de regel van derden volgens mij heel goed en dan ben je ook het grootste deel van de bovenkant kwijt.
Schoonheid is niet iets wat je kunt logisch-empirisch dwingend kunt aantonen. Gelukkig maar.Tjidske schreef:Maar waarom?? foto is van standaard naar pano gemaakt, wat is er nu zo veel mooier aan de 2:3 naar pano?maarten916 schreef:Foto op zich is erg fraai. Scherpte op de juiste plek en en mooi kleurenpalet.![]()
Maar ik ga mee met de kritiek op de manier van uitsnijden.