Tv(Shutter Speed)
1/125Sec.
Av(Aperture Value)
F13
ISO Speed
100

san schreef:Mooi!
Ik ben hier ook wel eens mee bezig geweest, maar krijg het (nog) niet zo mooi.
ja, dat was ik ook!
senna111 schreef:san schreef:Mooi!
het kostte me ook enig geduld. en heel veel verschillende sluitertijden en diafragma's. en overbelichten en onderbelichten.![]()
was er ongeveer een 2 uur zoet mee.
Ik heb het al weer onderschat. Ik dacht ff een kwartiertje opnames maken en klaar. Kost dus wel even proberen.....maar goed, dan heb je wel wat 

Vin1 schreef:senna111 schreef:san schreef:Mooi!
het kostte me ook enig geduld. en heel veel verschillende sluitertijden en diafragma's. en overbelichten en onderbelichten.![]()
was er ongeveer een 2 uur zoet mee.
ZoIk heb het al weer onderschat. Ik dacht ff een kwartiertje opnames maken en klaar. Kost dus wel even proberen.....maar goed, dan heb je wel wat

sho man schreef:daar heb je natuurlijk wel gelijk in dat met een 800 mm het kwaliteits verlies minder is en e.e.a wat dichter bij te halen is
maar als je deze foto vergelijkt met een dag opname van MiKlo hier die heeft met een 150 mm en een F van 5,6 een maan, die wel iets minder scherpte vertoont, maar wel een mooie maan neer gezet als hij een F van 13 had gebruikt was e.e.a misschien scherper geweest maar wat wel weer wat ruis opgeleverd had.
maar alleen een grote lens is niet genoeg je moet echt wel een beetje spelen met diafragma en tijdstip
heb je er toevallig ook 1 met een F van 20+ senna111?
groet Sieger

sho man schreef:daar heb je natuurlijk wel gelijk in dat met een 800 mm het kwaliteits verlies minder is en e.e.a wat dichter bij te halen is
maar als je deze foto vergelijkt met een dag opname van MiKlo hier die heeft met een 150 mm en een F van 5,6 een maan, die wel iets minder scherpte vertoont, maar wel een mooie maan neer gezet als hij een F van 13 had gebruikt was e.e.a misschien scherper geweest maar wat wel weer wat ruis opgeleverd had.
maar alleen een grote lens is niet genoeg je moet echt wel een beetje spelen met diafragma en tijdstip
heb je er toevallig ook 1 met een F van 20+ senna111?
groet Sieger

sho man schreef:ik gaf de link alleen maar aan om te laten zien dat je met een 150 of 200 mm wel een grotere maan kan schieten dan je nu hier ziet
groet Sieger