Welkom Peter, is weer fijn om werk van je te mogen beoordelen
Toen ik de titel zag, in combinatie met je naam verwachte ik een sterke HDR bewerking, tot mijn verassing zag ik deze subtiele, en natuurlijke HDR, waarbij het spektakel van HDR juist in de toom wordt gehouden, en je een zachte en sfeerrijke ochtendlicht aan de kijker voorschotelt.
Natuurlijk is de gouden ochtendzon, met zijn warme stralen in het ontwakende bos eyecatcher hier. Maar als snel trekt je oog naar de details in de begroeing van de bodem, om vervolgens af te dwalen over het pad de diepte in.
Over het croppen van de onderzijde, ook mijn eerste gedacht ging die kant op (mischien een fotoforumreflex), om een meer geijkter compositie te krijgen. Maar nadien met scrollen kreeg ik toch het gevoel dat je daarme veel detail in de begroeing verliest, en je ook de open ruimte aan de onderzijde ten onrechte verwijdert, het ademt daar voor mijn gevoel in deze plaat. Bovendien verlies je dan ook de warm oplichtende plek aan de linkeronderzijde, crop zou zeker niet 'slecht' zijn, maar je verliest er gewoon een paar dingen mee voor mij.