Het was vandaag lekker weer en dan is het gewoon leuk om een beetje met water te kliederen. De foto's zijn buiten gemaakt onder een afdak om het licht difuus te houden. Verder zonder extra invulverlichting o.i.d.
Grappige foto's dat woord woord splash is wel grappig en zo bewerkt dat je het haast niet ziet Vind de tweede en derde leuk met dat orange en blauwe ding erin. Zeer geslaagde druppel foto's mede door de aparte composities
Ik vind vooral de eerste mooi geworden. Van mij mag zo iets mooi in eenvoud blijven... dat kopje breekt het dan.. Bij foto 3 heb je denk ik gecropt, en dan zie je de onscherpte door de beweging van de druppels goed, dat is dan weer jammer..
Alle foto's zijn genomen met een Sigma 70-300 f/4.0-5.6
Belichting handmatig ingesteld. Gekozen voor een hoog f-getal voor meer scherpte en een hogere ISO waarde om met redelijke sluitertijden te kunnen werken zodat de druppels ook druppels zijn en geen strepen. Om een druppel helemaal te bevriezen heb je een nog kortere sluitertijd nodig. Ik denk dat dat daar ook het gevoel van onscherpte uit voortkomt.
hier zijn de settings: foto 1: 1/400, f/8.0, ISO 400, 168 mm foto 2: 1/250, f/9.0, ISO 400, 190 mm foto 3: 1/400, f/9.0, ISO 400, 238 mm
Leuke serie De "watertrap" vind ik een superuitvinding. De sluitertijd is wat aan de lange kant. Ik zou deze foto's zeker nog een keer over doen, maar dan bij meer licht zodat er nog mooiere druppels en spetters worden vastgelegd Het woord "splash" heb je mooi toegevoegd.
Leuk gedaan zeg! Mijn favo is foto 1, daar blijf ik elke keer naar terug gaan, maar ook de andere foto's zijn leuk! Wat heb je in die glazen gedaan dat je die kleuren kreeg, erg gaaf ook!
@Mido, de kleur is gemaakt door crepe papier even in water te houden.
Die heb ik eerder gehoord....jij bent ook van de foto met het oranje drankje met het ijsblokje erin gooien...ik zie de link in ene Het soort glas in deze foto's zorgt er dus voor dat het zo vol oranje en blauw eruit ziet...echt heel gaaf
Mooi "experiment"!! Ik ga voor de 3e die ik heel fraai vind: aantal druppels maken de foto wat rustiger in combinatie met het blauwe glas. Daarbij om het af te maken een mooie opspatter....