2 foto 's van een pleintje. Eerder was er een groepje schilders bezig. Die stopten toen het te warm werd. Deze 2 iets "schilderachtigs" "pentekening-achtigs" mee proberen te geven.
Update:
Laatst gewijzigd door Harry op 10 mei 2018 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Het harde licht komt wel erg naar voren op de grond maar zo te zien heb je dat goed binnen de grenzen weten te houden. Verder een fijn beeld met de verschillende structuren en grijstinten.
De hele serie geeft mij ondanks dat het niet in Portugal is toch een heel Portugese indruk. Zal wel de zuidelijke invloed zijn van bouwen.
Dit soort beelden/bewerkingen doen het altijd erg slecht in de verkleining, weet ik uit ervaring. Als ik daar doorheen kijk zie ik de van jou bekende fraaie beeldopbouw, mede door het randje rechts wat de meesten weg zouden laten. In kleur zou dat wellicht minder goed werken maar hier past het prima.
Ben het qua kader wel met Frans eens, maar dat betekent niet dat het kader geen toegevoegde waarde heeft - die heeft het hier zeer zeker. Maar wat je zou kunnen overwegen is twee kaders - eerst een hele dunne zwarte lijn, dan het witte kader. Lost het probleem op.
Bedankt tot zover. De putdeksels onderbreken voor mij net het bijna witte vlak wat ik bewust gedaan heb. Het zwarte lijntje om het kader doe ik ook altijd. Net deze keer niet...geen goede reden. Bedankt Frans en Peter : ik zal een update plaatsen. Leuk dat je paralellen ziet Fran. Moet ik toch maar een keer naar Portugal Gr. Harry