Veeeeeel te lang geleden dat ik hier op het forum actief ben geweest
Hopelijk komende tijd weer meer tijd... Enfin, de titel zegt het al en de foto past er ook bij; terug van weg geweest.
KLM Boeing 747 landend op de Kaagbaan tijdens zonsopkomst.
Het heeft wel wat, de zinderde warmte die je ziet! Jammer van de felle zon, die trekt toch wel iets teveel aandacht. Of is het een vuurbal uit een van de motoren?
Zou je die nog een beetje kunnen temperen?
Een foto die al een tijd op mijn wensenlijst staat: opstijgend vliegtuig bij zonsopkomst of zonsondergang met in de achtergrond de contouren van een stad. Schiphol ligt ongunstig, maar dit resultaat spreekt me toch wel aan.
Dank voor de reacties. Gratis tip voor Henry: bij schiphol moet je geluk hebben dat de juiste baan in gebruik is. Bij (noord)oosten wind landen ze vaak op baan 06 (Kaagbaan). Als je er dan op tijd bent (deze foto gemaakt rond 6:15/6:30) kun je geluk hebben . Verhaaltje achter de foto; vanwege een twee meter hoge heg, heb ik voor deze foto bovenop een prullenbak staan balanceren...
Dankje Frans. Er stond niet heel veel wind, maar die stond wel wat kruislings op de baan. Dus het klopt inderdaad dat niet helemaal gelijk met de baanrichting aanvliegt, omdat ze altijd met de neus recht tegen de wind in landen.