Even een vraag vooraf.
Kom je alleen voor een antwoord op je vraag of ga je ook actief deelnemen alhier?

Ik denk dat je bij de lenzen moet beginnen. Als je bij het backpacken genoegen zou kunnen nemen met een hele compacte lens, en af en toe in andere kort-durende situaties ook iets grotere en zwaardere lenzen zou willen gebruiken een eos-m camera een hele goede keuze is. De camera is dan compact als het moet, maar toch ook bruikbaar als je andere prioriteiten hebt. Kom je er op uit dat je ook bij dat backpacken toch eisen hebt dat de lens al wat groter wordt, dan zou ik niet voor een eos-m gaan. Het voordeel van een kleinere camera valt weg en wordt op een gegeven moment zelfs een nadeel bij een grotere lens. Dat geldt ook voor als je in andere situaties langduriger met zwaardere lenzen wilt werken. Een grotere lens op een heel klein cameraatje houdt beroerd vast, en kramp in je vingers ben je snel zat.larsvdb schreef:Bedankt voor alle reacties!
Is er veel keuze m.b.t. 2e hands objectieven voor het zoomwerk wanneer ik hier wat meer mee zou willen doen? Ik las dat je een adapter kunt aanschaffen zodat je alle ef lenzen van canon kunt gebruiken?
Wat voor een lens is dan aan te bevelen als aanvulling op de 18-55 kitlens die bij het toestel zit voor het desbetreffende zoomwerk voor fotografie van dieren etc.
Veel hangt af van hoe beweeglijk de dieren zijn (hoe vlot moet autofocus zijn, wil je een bepaalde burst rate) en hoe ver ze weg zitten. 200 mm op aps-c komt bij Canon overeen met 320mm op full frame. Probeer even te googelen welke afstand je een onderwerp van welk formaat daarbij hoe groot in beeld kunt krijgen. Er zijn een hele hoop duidelijk geïllustreerde verhaaltjes te vinden, en dat scheelt heel veel woorden typen hier.larsvdb schreef:Met name wilde dieren zoals vogels apen n dergelijke eigen huisdieren heb ik namelijk niet. De efm serie van canon heeft een lens van 55-200 wat kan ik me zoal voorstellen van dit bereik?

Ik neem aan dat je inmiddels actief aan de slag bent gegaan met fotografie. Vergeet niet om hier wat te posten.larsvdb schreef:Ik heb al verschillende interessante posts op dit forum gezien dus ik ga zeker proberen om een actieve bijdrage te leveren op het forum wanneer ik actief bezig ben met fotografie. Ik denk dat ik hier namelijk wel wat tips en tricks kan vinden.