Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera

Plaats reactie
Ronald Jan 70
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik heb ook even goed naar de foto's gekeken ,maar volgens mij zit er toch wel een paar min tijd verschil tussen de opnamen en ze zijn ook in een verschillende hoek genomen maar de twee of drie min tijdsverschil kan je terug vinden in de wolkenlucht want daar zit wel verschil in dus ook een ander resultaat.
En in twee min verschil kan het licht wel degelijk verschillen dus ook de foto's.
Omhoog Profiel Website Foto's
skillpicture
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Als je puur automatisch fotografeer en instellingen niet je ding zijn, had je zo camera niet moeten doen.

Vroeger was het zo, en ik zie dat in je foto terug, dat de merken Nikon,Fuji, Olympus de wat "hardere kleuren waren. Meer geschikt voor architectuur en landschap. De Canon, Pentax, Kodak, en later ook de Sony warmere kleuren was. Sony stond op videocamera bekend om (vs JVC). Daar tussen had je nog Minolta (nu sony), Ricoh en Konica (bestaat niet meer).

Ik denk als dat nog kan terug te gaan naar je winkel, uitleggen, en misschien een keertje eentje huren. Ik heb pas de Canon FF gehuurd voor een dag, en daar zag ik ook al in vergelijking met mijn Nikon. Ik stel wel alles in, en ben gek op bewerken. Als je dat niet wenst, moet je voor jezelf makkelijker maken. Systeem camera M100 schijnt wel een goeie te zijn.
Daniel Doyen
Lid
Lid

Re: Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera

Bericht Geplaatst:

maar wat zou dan een interessante camera kunnen zijn?
Een iPhone X !!! of een Huawei 30 pro !!! Twee perfecte voor jou doelstellingen ! :D

DD. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Re: Beeldkwaliteit systeemcamera t.o.v. compact camera

Bericht Geplaatst:

Of een Sony RX100 M4 t/m M7, ligt maar net aan het budget, dat is een compactcamera met een wat grotere 1 inch sensor en daardoor ook wat betere kwaliteit ten opzichte van een 'normale' compactcamera.
En als ik jou zo hoor dan zou ik gaan voor een M6 of M7, die hebben een zoombereik van (omgerekent) 24-200mm, dus zowel geschikt voor portretten en/of dieren, maar ook voor landschappen en andere dingen waarbij je juist wat meer op de foto wilt hebben.
De M4 en M5 hebben veel minder zoom(24-70mm), maar zijn wel weer lichtgevoeliger, ik gebruik mijn M5 ook bij concertfotografie in redelijk donkere omstandigheden en dat gaat tot nu toe best prima. :)
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

ac18076 schreef:...Hopelijk weten jullie meer want denk er sterk over de Olympus terug te brengen...
Henry schreef:
ac18076 schreef:...Nou daar zeg je wat. Als ik naar de drie punten kijk die je noemt dan vind ik de tweede foto mooier, maar die is dus met de Canon genomen :S
Geen idee of dat goed nieuws is. :)
??? :dk
Omhoog Profiel Foto's
Ronald Jan 70
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat iedere camera voor jou geschikt is zolang hij maar op de automaat staat, maar daar heb je dan geen dure camera voor nodig maar wel een met een goede auto stand en dan is de camera van je moeder een uitstekende camera want Nikon heeft het allerbeste AF systeem van alle camera's.
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

https://www.photographyblog.com/reviews ... ple_images" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch wel nette beelden.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”