ƒ/4.5 39.0 mm 1/30 800
F2

ƒ/5.0 55.0 mm 1/60 12800
F3

ƒ/7.1 50.0 mm 1/50 3200
F4

ƒ/4.5 62.0 mm 1/60 10000
F5

ƒ/4.5 55.0 mm 1/60 4000

Mijn advies is om altijd RAW te schieten, liefst de combinatie van RAW en hoogste kwaliteit jpeg tegelijk (de meeste moderne camera's hebben die optie wel). Dan kun je altijd nog achteraf kiezen. Ik bewerk zelf regelmatig de jpeg omdat die, mits mooi uit de camera, niet slechter zijn dan wat je zelf maakt als je de RAW converteert en het een stapje minder bewerken is. Maar vaak moet je toch in de basisfoto al iets corrigeren, en dan kun je maar beter bij de RAW beginnen die immers veel meer informatie bevat.Boelo81 schreef:Had ik hier dan beter RAW kunnen schieten?

Ja, die trof mij ook. Prachtig!Ab59 schreef:De laatste is een topper voor mij
Als je het diafragma verder opengooit krijg je meer licht waarmee de ISO lager kan en/of de sluitertijd wat minder lang, echter, dit kost scherptediepte, terwijl je dit veelal ook wilt, vandaar "opofferen". Als je het diafragma van je lens niet verder open kon dan heb je alles gedaan wat je kon en is mijn feedback onbruikbaar.Boelo81 schreef:Wat bedoel je met dat laatste? Hogere F-getal betekende nog hogere iso’s, dus op z’n laagst vastgezet.