Hoi Ine, een andere achtergrond s vrij lastig bij een biddende Torenvalk, dat is 99 van de 100 keer de (blauwe) lucht.....alleen als jij hoger kunt komen dan de valk staat te bidden kun je een andere achtergrond verkrijgen, bijv. als ie langs een dijk staat te bidden en jij staat op die dijk, dan kun je weleens mazzel hebben dat je hoger, of op gelijke hoogte met de valk staat.
Wat Marco zegt is helemaal waar, natuurlijk helpt het in een aantal gevallen als je betere apparatuur hebt, maar de rest moet dan ook meezitten.
Je bewerkt je foto's in Affinity zie ik, ik weet niet of je daarmee ook met een RAW-bestand de ruis via AI eruit kunt halen....de meeste dingen die je met Photoshop kunt zijn met Affinity ook mogelijk en als ik een foto heb met teveel ruis, omdat ik hoog in de ISO moest vanwege donkere omstandigheden dan ontruis ik m'n foto eerst in Camera RAW en volgens mij werkt dat met behulp van AI.
Dat werkt meest heel erg goed, hij ontruist automatisch alleen de plekken waar jij de ruis weg wilt hebben en je details in het onderwerp blijven behouden.
Ik maak m'n foto's ook altijd in RAW en in JPEG en meest heb ik de RAW ook niet nodig, maar soms is het handig/beter om de RAW te gebruiken.
Ik heb jouw 3e foto door Photoshop gehaald en wat meer contrast toegevoegd, wat opgelicht, kleuren een klein beetje aangepast en de ruis handmatig en selectief uit de achtergrond gehaald(ik had geen RAW bestand

):