namelijk de sony 16-105 en de 16-80 van Carl zeiss.
nu is mijn vraag kom je de 30mm echt te kort tijdens het fotograferen,
en hoe zit het kwa kwaliteit tussen deze 2.
alle hulp/advies is welkom.
jeroen

ik heb een sony alpha A55 en de volgende lenzen,Christiaan schreef:CZ is optisch de betere van de tweeBouwkwaliteit ontloopt elkaar niet veel.
Of je die 30mm gaat missen ligt een beetje aan of je er naast ook nog een 'echte' telelens gebruikt of niet.

Dat maakt de vraag over het missen van 30mm bij mij tot een raadsel....Christiaan schreef:Als je die G erbij hebt zou ik al helemaal de 16-80 nemen. Sluit mooi aan en het zijn twee topobjectieven.

Misschien ongelukkig bewoord, ik bedoelde als je niks anders hebt dan qua lens dan zou ik de 16-105 nemen zodat je wat tele hebt. Maar de TS heeft de 70-300G ook dus dan gaat ie het bereik tot 105mm niet missen. Duidelijker?Henry schreef:Dat maakt de vraag over het missen van 30mm bij mij tot een raadsel....Christiaan schreef:Als je die G erbij hebt zou ik al helemaal de 16-80 nemen. Sluit mooi aan en het zijn twee topobjectieven.
Mag ik het even verpesten? Sony Carl Zeiss wordt gemaakt door CosinaGert64 schreef:Quote Peter Alexander:Ik ga bijna kwijlen, bij de naam alleen alLegendarische naam Carl Zeiss..

omdat ik redelijk nieuw ben in de fotografie, maar toch een set lenzen wil hebben waar ik meer gemak van heb dan last, kwaliteit kost nu eenmaal geld, en ben hier ook voor bereid te betalen.Henry schreef:Christiaan, mijn opmerking was niet richting jou bedoeld, maar richting Bouran. Als je al verschillende lenzen hebt, dan snap ik de vraag over de 30mm niet. Je weet toch zelf het beste waar je persoonlijke voorkeur ligt?