Kievit

700 mm - ISO 1250 - F/7,1 - 1/400 sec.
Kauw

700 mm - ISO 1600 - F/7,1 - 1/160 sec.
Onvolwassen Zilvermeeuw

700 mm - ISO 800 - F/9,0 - 1/400 sec.

Dat wilde ik sowieso gaan doen, het staat in de planning.Henry schreef:Rob, misschien nog even de boel fine tunen (kalibreren). Bert maakt met deze combinatie hele scherpe foto's, dus dat moet jou ook lukken.
Toen ik met mijn Mark II begon duurde het ook best een tijd eer ik een beetje tevreden met de resultaten was. De Mark III is naar mijn mening meer dan slechts een upgrade, het is een behoorlijk gewijzigde camera. Ik zal hier inderdaad aan moeten wennen.Frans schreef:Weet dat ik best lang aan dit vriendje heb moeten wennen.

Ik heb inderdaad eerst getwijfel tussen de 7D mk II en de 5D mk III. Het grote voordeel van de 7D mk II is de snelheid, 10 beelden per seconde. Voor vogelfotografie zonder meer een dik pluspunt. Echter door mijn eigen beperkingen en de zware lens waar ik mee werk zie ik het er toch niet veel van komen dat ik vliegende vogels zal gaan fotograferen. En de 5D mk III is toch met 6 beelden per seconde toch weer sneller (ook in de autofocus) dan zijn voorganger de mk II. Daarbij komt dat ik veel gelezen en gehoord heb dat de beeldkwaliteit van de 5D mk III een stuk beter is dan die van de 7D mk II, vooral in omstandigheden met slecht licht. En daar heb ik wel vaak mee te maken. Bovendien heb ik heel goede ervaringen met full frame camera's. De cropfactor ga ik zeker niet missen, die kan ik makkelijk compenseren in de nabewerking. Bijvoorbeeld de Kievit hierboven is een flinke crop. Bij ISO 1250 valt de ruis me dan nog steeds mee.Cinemovie schreef:Hoe heb je afgewogen voor de mark III en niet de mark II 7d? 7d meer snelheid en toch meer de ruis aanpakt.. Mark III 5d fullframe maar super met ruis.. Lastige keuze lijkt mij.. Ik zou persoonlijk denk toch voor snelheid gaan en cropfactor. Tis ook maar net wat je er mee wilt natuurlijk![]()