Ganzen in vlucht
- Ron62
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Ik volg NikonP90 hier, bij de 1e mis je teveel scherpte op de kop, de scherpte ligt op de voorste vleugel.
Bij de 2e heb je last van het tegenlicht en heb je een beetje een saaie achtergrond.
Als het je eerste vluchtfoto's zijn dan is het toch netjes.
Bij de 2e heb je last van het tegenlicht en heb je een beetje een saaie achtergrond.
Als het je eerste vluchtfoto's zijn dan is het toch netjes.
- Geert
- Lid

Ik heb enkel in de achtergrond ruis gereduceerd en de kop en hals verscherptMatthijs schreef:Dank u wel allemaal!
NikonP90,
Hij ziet er wel wat beter uit maar door het ruis te verwijderen verlies je wel veel detail in de foto.
Gr. NikonP90
- Frans
- Lid

De onscherpte in foto 1 is geen bewegingsonscherpte maar scherpstelprobleem in mijn ogen.
Ik denk dat 1/8000ste sluitertijd nergens voor nodig is.
En daarmee dat je iso een stuk lager kan.
Bijvoorbeeld i.p.v. 3200 naar iso 400 en 1/1000ste seconde.
- Matthijs
- Lid

Dank voor jullie reacties!
Scherpstellen, ik denk dat het meer is dat hij te snel vloog voor mijn autofocus die al razendsnel is..
Ik had dus een probleempje met de ISO, die stond namelijk op auto.. Nu staat die op handmatig instellen. Hij staat op 1600, ik denk dat dat wel te goed te doen is met deze camera of zal ik nog iets omlaag gaan?Frans schreef:De onscherpte in foto 1 is geen bewegingsonscherpte maar scherpstelprobleem in mijn ogen.
Scherpstellen, ik denk dat het meer is dat hij te snel vloog voor mijn autofocus die al razendsnel is..
- Frans
- Lid

Als ik bij je collega vogelfotografen kijk zie ik vaak iso 400. Betekent dan wel goede lichtomstandigheden. Kijk eens bij Bert. Die zet altijd de exif er bij.
forum/viewtopic.php?f=161&t=72733" onclick="window.open(this.href);return false;
forum/viewtopic.php?f=161&t=72733" onclick="window.open(this.href);return false;

[/URL]